علی اصغر عباس پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اوایل اسفندماه بتدریج، مرغ ها از سالن های مرغداری روانه کشتارگاه ها می شوند و با تزریق گوشت به بازار، قیمت این محصول کاهش می یابد.
وی افزود: اکنون یک میلیون و 70 هزار قطعه جوجه ریزی در سال های مرغداری استان انجام شده است که بخش زیادی از نیاز استان را رفع می کند.
عباس پور اظهار داشت: قیمت گوشت مرغ به ازای هر کیلوگرم، 140 تا 145 هزار ریال قابل قبول است اما اکنون به علت هایی تا 168 هزار ریال هم افزایش یافت.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی گفت: با افزایش عرضه گوشت مرغ، قیمت کاهش می یابد اما اکنون نمی توان میزان این کاهش را پیش بینی کرد.
رئیس اتحادیه مرغ فروشان بجنورد هم گفت: اکنون در بازار بجنورد، گوشت مرغ به ازای هر کیلوگرم به طور میانگین 152 هزار ریال است اما بعضا 146 هزار ریال و حداکثر 160 هزار ریال عرضه می شود.
حسین قاسم زاده اظهار داشت: قیمت گوشت مرغ به ازای هر کیلوگرم 168 هزار ریال هم رسید اما در این مدت قیمت این محصول هشت هزار ریال کاهش یافته است.
رئیس اتحادیه مرغ فروشان بجنورد گفت: یکی از علت های افزایش قیمت مرغ، افزایش میزان تقاضای این محصول است اما افزایش قیمت نهاده های مورد نیاز مرغداران هم در این زمینه موثر بوده است.
در خراسان شمالی 95 واحد مرغداری راه اندازی شده است که 78 واحد از این واحدها فعال است.
80 درصد از نیاز مردم خراسان شمالی به گوشت مرغ در داخل تامین می شود و مابقی از سایر استان ها وارد می شود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.