مهندس علی اصغر بدیعی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دستاوردهای چهل ساله انقلاب بسیار زیاد بوده است اظهار داشت: در خراسان شمالی پیش از انقلاب حتی یک راه روستایی آسفالت نبود و در محورهای فرعی هم اقدامی انجام نشده بود در آن زمان، تنها جاده مواصلاتی آسفالته، جاده آسیایی مشهد به گرگان بود اما در این سال ها اقدامات چشمگیری در حوزه راهسازی انجام شده است.
وی افزود: محورهای موجود، پس از انقلاب ساخته و آسفالت شده است، اجرای مسیر بجنورد- اسفراین اوایل انقلاب آغاز شد و در سال های 60 آسفالت شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: در چهار دهه عمر انقلاب، تغییرات و تحول چشمگیری در عمران و آبادانی کشور اتفاق افتاده است به طوری که اکنون 173 کیلومتر بزرگراه در استان در دست بهره برداری است.
بدیعی مقدم با بیان اینکه در این مدت 2 هزار و 123 کیلومتر راه روستایی استان آسفالت شده است گفت: پیش از تقسیم استان، 16.8 درصد از راه های روستایی استان آسفالت شده بود اما اکنون با رشد چشمگیر به 44 درصد رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه، طول راه های روستایی چهار هزار و 652 کیلومتر است افزود: استان هنوز 2 هزار و 529 کیلومتر راه شوسه دارد.
وی با اشاره به اینکه طول راه های اصلی درحال ساخت قبل سال 83 تنها 50 کیلومتر بود گفت: اکنون طول راه های اصلی استان به 433 کیلومتر، طول راه های فرعی 745 کیلومتر رسیده است.

* افزایش ناوگان عمومی و باری
بدیعی مقدم در باره خرید ناوگان مسافری اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری در استان گفت: پیش از تاسیس استان، 41 دستگاه ناوگان مسافری در استان موجود بود اما اکنون این رقم به 552 دستگاه رسیده است، پیش از تاسیس استان، هیچ اقدامی برای خرید ناوگان باری سبک انجام نشده بود اما اکنون 420 دستگاه از این ناوگان موجود است.
وی افزود: شمار ناوگان باری پیش از تاسیس استان، یکهزار و 300 دستگاه بود اکنون 2 هزار و 812 دستگاه وجود دارد.
بدیعی مقدم با بیان اینکه 9 مجتمع خدماتی- رفاهی ساخته شده و درحال بهره برداری است افزود: در این مدت هشت مجتمع ساخته شده است.
وی ایجاد چهار باب پارک ترافیک، ایجاد هفت دستگاه پل عابر پیاده و 11 پل زیرگذر را مصداق توجه به زیرساخت ها و توجه نظام به حوزه تامین و ارتقای امنیت عابران و کاربران از راه ها عنوان و خاطرنشان کرد: پیش از استان تنها 2 سوله شن ونمک پیش ایجاد شده بود اما اکنون با ایجاد 24 سوله، اکنون 26 سوله در اختیار است.
وی ایجاد و راه اندازی سامانه های هوشمند برای ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای را از دیگر دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و گفت: برای تامین و ارتقای ایمنی سفرها، سامانه های هوشمند در سطح جاده های استان به کار گرفته شده است.

*کنترل جاده ها با 21 دستگاه دوربین نظارت تصویری
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: اکنون با استفاده از 21 دستگاه دوربین نظارت تصویری و 22 دستگاه دوربین های نظارت تصویری ترددهای جاده ای استان را کنترل و رصد می شود همچنین 45 دستگاه تردد شمار نصب شده در سطح جاده های استان هم وضعیت تردد ها را مخابره می کنند.
وی گفت: توجه به نوسازی تجهیزات و ناوگان راهداری هم به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است و به تدریج با افزایش توان راهداری، خدمات رسانی به مسافران بویژه به مسافران زمستانه و نوروزی بهبود یافته است.
بدیعی مقدم تصریح کرد: پیش از تاسیس استان، شمار ناوگان راهداری 87 دستگاه بود اما اکنون با خرید 177 دستگاه، 264 دستگاه ناوگان سبک، نیمه سنگین وسنگین راهداری در اختیار است تا سفر ایمن و بدون حادثه برای مسافران و کاربران جاده ها رقم بخورد.
وی خط کشی ها و تابلو علائم را زبان گویای جاده برای مسافران عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای 19 هزار و 500 کیلومتر عملیات خط کشی سرد، اجرای پنج هزار و 700 کیلومتر خط نوشته و هاشور، خرید و نصب 185 کیلومتر حفاظ ایمنی شامل گاردریل، نرده و نیوجرسی، خرید و نصب 154 هزار عدد تابلو و علائم از جمله رفلکتور و استوانه ایمنی و سرعت کاه، خرید و نصب تابلو اطلاعاتی به مساحت 2 هزار و 145 مترمربع، اجرای 76 کیلومتر شبکه روشنایی راه و تونل و اجرای 750 کیلومتر شیار لرزاننده طولی و عرضی از اقدامات انجام شده برای ارتقای ایمنی راه های استان است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: خرید و نصب 210 دستگاه ردیاب آنلاین ماشین آلات خرید و نصب 9 دستگاه باسکول های ثابت و سیار از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه راهداری استان است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.