به گزارش ایرنا، علی اصغر بدیعی مقدم روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: نصب دوربین های ثبت تخلف و راه اندازی سامانه های هوشمند در جاده ها به منظور ارتقای ایمنی سفرها در دستور کار است و تلاش داریم تا با استفاده از این فناوری ها به کاهش حادثه های ترافیکی کمک کنیم.
وی گفت: برای بررسی وضعیت ترافیک در جاده های استان، 21 دستگاه دوربین نظارت تصویری در استان فعال است که راه های شریانی و اصلی را پوشش می دهد.
بدیعی مقدم خاطرنشان کرد: نصب 45 دستگاه تردد شمار از دیگر تجهیزات در راستای رصد سفرهای جاده ای در استان است.
وی در بخش دیگر سخنان خود در باره وقوع حادثه های ترافیکی در جاده ها گفت: بیش از 70 درصد از تصادفات عامل انسانی دارد از این رو باید برای ترویج فرهنگ راهنمایی و رانندگی تلاش بیشتری انجام شود.

* اعتبار نگهداری راه ها کم است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، در باره مشکلات نگهداری راه ها گفت: میزان اعتبارات نگهداری راه های استان کم است بطوریکه امسال 260 میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری راه های استان ابلاغ شده است که با توجه به گرانی ها و افزایش قیمت ها، این اعتبار نمی تواند پاسخگوی نیاز باشد.
وی خاطرنشان کرد: هزینه های راهداری و نگهداری راه ها بالا است اما اعتبارات متناسب با نیاز اختصاص نمی یابد.

* توزیع 5250 حلقه لاستیک در استان
بدیعی مقدم با اشاره به مشکلات رانندگان و مطالبات آنان گفت: خوشبختانه مطالبه رانندگان در زمینه بیمه و بیمه تکمیلی پاسخ داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: توزیع لاستیک میان کامیون داران از دیگر اقدامات برای حمایت از رانندگان است که تاکنون پنج هزار و 250 حلقه لاستیک میان رانندگان ناوگان سنگین در استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه این رقم معادل 65 درصد از برنامه ها است گفت: راننده به ازای هر دستگاه ناوگان، یک جفت لاستیک دریافت می کند و تلاش داریم تا با هم افزایی سازمان صنعت، معدن و تجارت، تمام رانندگان از لاستیک بهره مند شوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: در این استان چهار هزار دستگاه ناوگان باری وجود دارد و سالانه سه میلیون تن بار از مبادی شهرستان ها به سایر نقاط جابه جا می شود.

* 90 درصد از سفرها، جاده ای است
بدیعی مقدم گفت: با توجه به ظرفیت بالای راننده و ناوگان باری، سهم استان از میزان بار جابه جا شده کم است و بر این اساس شماری از رانندگان ما در سایر استان ها مشغول هستند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش راه ها در توسعه اقتصادی گفت: 90 درصد از سفرها به صورت جاده ای انجام می شود و این استان سهم خوبی از سفرهای ریلی و هوایی ندارد از این رو برای توسعه اقتصادی استان نیاز است تا پروژه راهسازی در مسیر هایی که فاصله بجنورد تا پایتخت را کاهش می دهد، مورد توجه قرار گیرد.
بدیعی مقدم با بیان اینکه یکی از تاثیرگذار ترین محور در استان، جاده بجنورد- جنگل گلستان است اظهار داشت: این اداره کل برای سرعت دادن به اجرای این پروژه راهسازی، برای ساخت 15 کیلومتر از این محور وارد عرصه شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه اکنون 66 کیلومتر از این مسیر به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک است و حدود 70 کیلومتر باقی مانده است گفت: 15 کیلومتر انتهایی رشد کمی دارد و مابقی تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بر اساس این گزارش، از 26 آذر که به عنوان روز حمل و نقل است تا اول دی که روز راهدار است، به عنوان هفته حمل و نقل و راهداری نام گذاری شده است.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 کشورهای استان قرار گرفته است.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.