علی اکبر رمضانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تغییرات نرخ ارز، نوسان و افزایش قیمت ها در بازار سبب کاهش سرمایه گذاری در بخش مسکن شد.
وی افزود: اسکلت سازه 90 درصد از نقشه های ساختمانی طراحی شده در سال جاری بتنی، 8 درصد اسکلت فلزی و 2 درصد سایر مصالح و اسکلت ها بوده است.
وی خاطرنشان کرد: استقبال از اجرای ساختمان با اسکلت بتنی ایجاب می کند تا تربیت نیروی انسانی و آموزش کارگران در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

* افزایش 62 درصدی در صدور شناسنامه فنی و ملکی
رمضانی از افزایش 62 درصدی صدور شناسنامه فنی و ملکی در استان در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: در این مدت 117 هزار و 265 مترمربع شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان ها صادر شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 72 هزار و 291 متر مربع بوده است.
شناسنامه فنی و ملکی ساختمان سندی معتبری است که توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر می شود و در آن وضعیت رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی درج شده است.
شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، بر اساس اطلاعات فنی و ملکی ساختمان که در دفترچه شماره یک (اطلاعات طراحی) و دفترچه شماره دو (اطلاعات تکمل شده در حین اجرا) به ثبت رسیده تهیه می شود و به عنوان هویت یک ساختمان، مشخصات ظاهری و فیزیکی بنا را معرفی می کند.
رمضانی درباره عملکرد شورای انتظامی این سازمان اظهار داشت: در 9 ماه امسال 44 فقره پرونده تخلف در شورای انتظامی استان بررسی شده است و اکنون 9 فقره پرونده در جریان بوده، 17 پرونده رد شکایت و 6 پرونده حل و فصل و انصراف از شکایت شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت برای 12 پرونده رای صادر شده است.
اکنون چهار هزار و 10 نفر مهندس در رشته های عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند. از این تعداد، یکهزار و 622 نفر معادل 40 درصد از اعضا، دارای پروانه اشتغال به کار بوده و 40 درصد از اعضا، دانش آموخته رشته عمران هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.