حمید روشن روان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 62 روستای شهرستان با 31 هزار نفر جمعیت زیر پوشش آب و فاضلاب هستند که 93 درصد جمعیت روستایی شهرستان را شامل می شود.
وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 نفر از جمعیت روستایی شهرستان در روستاهای غیر تحت پوشش ساکن هستند و از منابع محلی و خودگردان استفاده می کنند افزود: برای چهار هزار و 787 نفر هم آبرسانی سیار انجام می شود.
روشن روان گفت: 17 پروژه آبرسانی در شهرستان فاروج در دست اجرا است و در سه سال اخیر پنج مجتمع آبرسانی با 85 میلیارد ریال اجرا شد که با احتساب هزینه های انجام شده برای برطرف شدن مشکل آب روستای خرق این رقم تا 90 میلیارد هم می رسد.
وی با تاکید بر لزوم مشارکت و همراهی اعضای شورای روستایی برای شتاب بخشی به اجرای طرح های آبرسانی گفت: حفر چاه باید در نقاط مورد تایید کارشناسان انجام شود و شوراهای اسلامی در جلب مشارکت و موافقت مردم برای واگذاری این زمین ها، نقش موثری دارند.
روشن روان افزود: با حفر چاه برای روستای یام، این روستا از چرخه آبرسانی سیار خارج شد و روستای گزکوه هم به رغم حفر چاه، با توجه به آبدهی یک لیتر بر ثانیه آن، برق دار شدنش مقرون به صرفه نبود و وارد مدار نشد.
وی با اشاره به نیتراته بودن آب روستای پیرعلی افزود: آمادگی حفر چاه در این روستا را در صورت همکاری مردم داریم.
جمعیت روستاهای تحت پوشش این دستگاه شهرستان فاروج تا پایان سال 96، 9 هزارو 804 خانوار با 30 هزارو 498 نفر جمعیت در 60 روستا بوده که پیش بینی می شود این ارقام تا پایان سال 97 به 10هزارو 45 خانوار با جمعیت 31 هزارو 250 نفر در 68 روستا برسد.
7187 / 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.