به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار داشت: در هر شهرستان باید یکهزار طرح اشتغال روستایی شناسایی شود.
وی افزود: طرح ها پس از بررسی دقیق، به بانک ها ارجاع داده می شود.
شجاعی خاطرنشان کرد: بانک های استان به طرح های حوزه گردشگری توجه بیشتری داشته باشند زیرا این حوزه یکی از نیازهای اصلی استان برای رسیدن به توسعه است.
استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: اعتبارات باید کیفی در نظر گرفته شود و به سمت توسعه سوق پیدا کند.
وی خطاب به فرمانداران استان اظهار داشت: تنها چهار روز مهلت دارید تا تمامی طرح های ارجاع شده به بانک های عامل و منتظر بررسی و مصوب را صفر کنید و به مرحله انعقاد قرارداد و پرداختی برسانید.
شجاعی با تاکید بر این که سوم بهمن ماه امسال باید آثار پرداختی های بانک ها در سامانه کارا قابل مشاهده باشد، تصریح کرد: فرمانداران دقت کنند در شهرستان هایی که با تراکم پرونده و کمبود نیرو مواجه هستند جابه جایی انجام شود تا این اقدامات در 48 ساعت به اتمام برسد لذا بعد اتمام این زمان تعیین شده هیچ توجیهی را نخواهم پذیرفت.
وی خاطرنشان کرد: در طرح های اشتغال پایدار روستایی باید طبق آیین نامه های موجود عمل شود و به هیچ عنوان نباید شاهد کار اضافی و یا سنگ اندازی در مسیر مردم باشیم.
شجاعی تصریح کرد: بانک های استان تحت هیچ شرایطی حق ندارند استعلام پروانه های تاسیس یا امور غیر مرتبط را بگیرند زیرا این امور مربوط به سازمان های متولی است و تاکنون، این امور توسط بانک ها انجام می شده و روند رسیدگی به پرونده ها طولانی بوده است.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در ارزیابی تسهیلات تنها انعقاد قراردادهای بانک های عامل ملاک است گفت: مدیران بانک ها در زمان بررسی طرح ها برای اخذ تسهیلات باید استانی فکر کنند زیرا هدف همه ما باید توسعه سریع تر استان باشد و هر چه تعداد انعقاد قرارداد و پرداختی ها بیشتر باشد، بدون شک دیگر در رتبه های پایین کشوری نخواهیم بود.
بر اساس این گزارش، جایگاه خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری مورد انتقاد استاندار بود و در نشست پیشین، خواستار ارتقای این رتبه از 18 به تک رقمی شد.
استاندار خراسان شمالی اعلام کرده بود که بانک ها کمی شمار شعب شهرستانی را بهانه پایین بودن میزان جذب تسهیلات نکنند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.