به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار داشت: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با دو عامل افتخار به گذشته 40 ساله و امید به آینده معرفی می شود.
وی با بیان اینکه باید این دستاورد را مهم و گرامی بداریم، افزود: این انقلاب رنگ آسمانی دارد و جوهره و جان مایه آن بر اساس معنویت است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی توسعه مادی و اقتدارگرایی را از اهداف انقلاب برشمرد و گفت: جان مایه انقلاب برداشتن قدم هایی بر اساس قربة الی الله است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: انقلاب به دنیای جاهلیت مدرن فهماند که به غیر از قدرت های پوشالی قدرت معنوی دیگری نیز وجود دارد که با هیچ معیاری قابل مقایسه نیست.
وی افزود: در تبیین دستاوردهاب انقلاب نباید فقط به سراغ آب و برق و گاز و ... برویم زیراکه کار مهمتر و زیربنایی تر این انقلاب زمینی کردن آرمان الهی بوده است.
وی از قرآن و نماز جمعه به عنوان دستاوردهای مهم یاد کرد و اظهار داشت: امروز کشور ما فضای قرآنی و معنوی به خود گرفته به طوری که 400 سایت به صورت تخصصی در حوزه قرآن کار می کنند و به 60 کشور دنیا قاری اعزام می کنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به قرآنی شدن فضای کشور، افزود: امروز قرآن در کشور ما به 130 زبان ترجمه شده و بر فراز جهان نوافشانی می کند و توحید و ولایت در کشور تجلی پیدا کرده است.
وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در ایام فاطمیه و آغاز مراسم های فاطمه اول در استان، گفت: انقلاب اسلامی محمدی، علوی و فاطمی است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی به ویژگی های بسیار حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و افزود: این بانوی بزرگ مدافعی تمام قد از حرم و حریم ولایت و اهل بیت بود که در خط مقدم مبارزه کرد و با فریادهای رسا جامعه خواب آلود زمان را بیداری بخشید و بصیرت داد.
وی به نشست 11 تن از استانداران که روز گذشته انجام شد نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد: این اتفاق تجربه خوبی برای استان باشد و توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر استان را رقم بزند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به معرفی معاون سیاسی امنیتی جدید استاندار از مسئولان خواست سنگ اندازی نکنند و با هم همکاری کنند تا استان رو به جلو پیش رود.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.