جواد جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورودی پرونده های طلاق از ابتدای فروردین 96 تا 23 دی ماه همان سال، 178 فقره بوده که این رقم در مدت مشابه طی امسال به 110 پرونده کاهش یافته است.
وی با اشاره اقدامات انجام شده در شهرستان برای کاهش پرونده های ورودی طلاق بیان داشت: تمام پرونده های طلاق به شورای حل اختلاف ارجاع داده می شود و در این مسیر بعضی پرونده ها در همین مرحله به سازش می انجامد و مختومه می شود.
وی از توافق انجام شده با بهزیستی شهرستان خبرداد و گفت: براساس این توافق 99 درصد پرونده ها به بهزیستی برای ارائه خدمات کارشناسانه ارجاع می شود که پیش از این به شهرستان های شیروان و بجنورد معرفی می شدند.
جعفری گفت: بالا بودن آمار پرونده های طلاق در شهرستان های مجاور به تناسب تعداد بیشتر جمعیتشان زمینه ساز حضور بعضی متقاضیان این پرونده ها به شهرستان فاروج با توجه به تراکم کمتر پرونده های طلاق شده بود که با سختگیری بیشتر، پیگیری در خصوص محل سکونت زوجین و سند ازدواجشان، ورودی پرونده ها از شهرهای دیگر بسیار کم و حتی نزدیک به صفر شده است .
وی، رسیدگی دقیق تر پرونده های نفقه را از دیگر عوامل موثر در کاهش پرونده های طلاق عنوان کرد و گفت: موثرترین علل در تشکیل پرونده های طلاق در شهرستان بررسی شده است.
جعفری، اعتیاد بویژه در مصرف مواد صنعتی، بیکاری و عدم پرداخت نفقه ، سن پایین ازدواج ومتعاقبا نداشتن مهارت های زندگی، هم کفو نبودن، دخالت اطرافیان و انجام تحقیقات سطحی قبل از ازدواج، فضای مجازی و فساد اخلاقی را از مهمترین دلایل تشکیل پرونده های طلاق در شهرستان عنوان کرد.
وی برارائه آموزش های قبل از ازدواج تاکید کرد و افزود: آموزش وپرورش ودانشگاه ها در این بخش می توانند نقش موثری ایفا کنند.
شهرستان فاروج در 90 کیلومتری مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.
7187/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.