به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی، در آیین افتتاح این طرح خدماتی روستای پِرکار، ارائه دیگر خدمات را مشروط به مهاجرت معکوس اهالی این روستا کرد و گفت: اجرای طرح برق رسانی به روستای پرکار، مصوبه برقدار کردن تمام روستاهای بدون برق استان را به همراه داشت.
وی اظهار داشت: اجرای این طرح در کمتر از 2 هفته نشان داد با همه مشکلات و محدودیت ها، می شود کار کرد.
وی با تاکید بر کمک استانداری به خانوارهای روستایی برای بازگشت به پرکار، افزود: آسفالت راه روستا، گازرسانی و ارائه خدمات مخابراتی منوط به حضور خانوارهای این روستا خواهد بود.
استاندار خراسان شمالی در نخستین شورای اداری استان، درباره شتاب دادن به برق رسانی به این روستای فاروج هشدار داده بود که یک روز مانده به ضرب الاجل تعیین شده، خانه اهالی روستای پِرکار فاروج روشن شد.
روستای پرکار، در بخش مرکزی فاروج، با 42 نفر جمعیت در 25 کیلومتری مرکز این شهرستان واقع شده است.
این روستا تا سال 78 دارای جمعیتی بیشتر و حتی مدرسه ابتدایی بود اما با توجه به نبود حداقل امکانات در این روستا نظیر برق، جاده، گاز، تلفن و... مهاجرت از آن بالا گرفت و روز به روز از جمعیت آن کاسته شد.
اخیرا 2 باب منزل مسکونی نوساز در این روستا قد برافراشته که نویدبخش مهاجرت معکوس به این روستا است.
وجود برخی درختان گردو با عمری افزون بر 800 سال، حکایت از آن دارد که این روستا از قدمتی زیاد برخوردار است و از چندین سده قبل محل سکونت بوده است.
استاندار خراسان شمالی امروز به همراه جمعی از مدیران کل استان، در سفری یکروزه به فاروج، علاوه بر شرکت در نشست شورای اداری این شهرستان، از روستاهای چری و برگرد دیدن کرده و با مسائل و مشکلات مردم این مناطق آشنا شد.
مرکز شهرستان 60 هزار نفری فاروج در 90 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
5132/7187
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.