جواد عمارلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هوای بجنورد امسال در 155 روز سالم، 10 روز ناسالم برای گروه های حساس و چهار روز ناسالم برای تمام گروه ها بوده است.
وی تصریح کرد: امسال هوای بجنورد در 2 روز تیرماه، یک روز خردادماه و یک روز مردادماه برای تمام گروه ها ناسالم شد.
وی اظهار داشت: در مدت مشابه پارسال 56 روز هوای پاک، 201 روز هوای سالم و 19 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس در بجنورد به ثبت رسیده است.
کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: عامل اصلی آلودگی هوا، گرد و غبارهای محلی است البته در مقطعی از سال ریزگردهایی از ترکمنستان هوای استان را تحت شعاع قرار داد.
وی با اشاره به اینکه در استان با کمبود ایستگاه سنجش آلودگی هوا روبه رو هستیم گفت: آلودگی هوای استان تنها در یک نقطه از شهر بجنورد پایش می شود.
عمارلو اظهار داشت: اکنون تنها یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مرکز استان در مجاورت اداره کل محیط زیست وجود دارد که آلودگی هوای همان نقطه را رصد می کند.
کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در بجنورد دست کم باید سه ایستگاه دیگر برای سنجش آلودگی هوای این شهر ایجاد شود و هر کدام از سایر شهرستان های استان هم باید دست کم یک ایستگاه برای پایش میزان آلایندگی های هوا داشته باشند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.