به گزارش ایرنا، مجید پورعیسی روز سه شنبه در ستاد استانی بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان ها گفت: اعتبار برآورد شده برای برگزاری این جشنواره حدود 40 میلیارد ریال است.
وی افزود: به احتمال زیاد گردش مالی هر هزینه ای که در برگزاری این جشنواره انجام می شود در خود استان خواهد بود.
پورعیسی با اشاره به اینکه به راحتی می توان به صورت قانونی برای جشنواره تامین اعتبار کرد، گفت: باید به گونه ای تدبیر شود که اختلالی در بودجه جاری دستگاه ها ایجاد نشود و با تشکیل کمیته های متعدد بر حسب وظایف هر کمیته بار مالی جشنواره را منتقل کنیم.
وی اظهار داشت: باید انجام هر کاری سیاست اداری را پشت سر خود داشته باشد تا بر اساس بازتاب و اثرات مثبت آن همه یا بخشی از منابع را تجهیز کنیم.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی نیز در این نشست از این جشنواره به عنوان گسترده ترین و فراگیرترین رویداد فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: تولیدکنندگان محصولات فرهنگی و برنامه سازان برتر تمام استان ها در یک بازه زمانی یک ساله تمام آثار خود را در 6 بخش مورد ارزیابی بیش از 60 داور 31 استان قرار می دهند.
حمید قربانی جم با اشاره به دعوت از هنرمندان شاخص ملی که بومی استان هستند برای شرکت در این جشنواره، افزود: امسال برای اولین بار هنرمندان و تولیدات چند کشور نیز در جشنواره حضور دارند.
وی برگزاری هفته فرهنگی، نمایشگاه صنایع دستی و پخش مراسم افتتاحیه و اختتامیه از شبکه های استانی و ملی را از مهم ترین برنامه های این جشنواره دانست.
قربانی جم یادآور شد: عمده مشکل خراسان شمالی در برگزاری این جشنواره فراهم سازی زیرساخت های اقامتی مناسب در استان است که باید برطرف شود.
وی با اشاره به کمک سازمان صدا و سیما برای برگزاری جشنواره ، گفت: این سازمان هزینه ساخت سریال 30 قسمتی «باران و بهمن» را در فضای خراسان شمالی با اعتبار افزون بر 60 میلیارد ریال تامین کرده است.
وی با بیان اینکه 90 درصد دست اندرکاران این سریال از خراسان شمالی هستند، افزود: 50 قسمت فیلمی مستند نیز با بودجه 20 میلیارد ریال در حال ساخت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز اظهار داشت: برگزاری این جشنواره باعث پویایی در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری و ایجاد نشاط و شادابی در هنرمندان می شود.
حسین فرخنده با اشاره به اهمیت تصویر در شناساندن فرهنگ ها، افزود: باید نحوه هزینه کرد منابع مالی این جشنواره و چگونگی تامین اعتبارات به درستی مدیریت شود تا منابع فرهنگی سایر دستگاه ها را تحت الشعاع قرار ندهد و باعث رکود برخی دیگر از فعالیت ها نشود.
مدیر حوزه هنری خراسان شمالی نیز با اشاره به وجود دغدغه در حوزه معرفی استان، پیشنهاد ورود هنرمندان استان در خصوص تولید محتوا را داد تا هنرمندان درگیر جشنواره شوند و از ظرفیت های استان به خوبی استفاده شود.
وحید نمازی افزود: باید دستاوردهایی که می تواند این جشنواره داشته باشد به درستی بیان شود و اغراق نکنیم تا عینی تر باشد.
به گزارش ایرنا؛ در پایان این نشست تشکیل کمیته های مختلف خدمات و پشتیبانی، مالی، امنیتی، فرهنگی، فنی، تبلیغات و اطلاع رسانی، فضاسازی و تزئینات شهری و محیطی و راه ها و نیز کمیته ایثارگران و تولیدات هنری پیشنهاد داده شد که رئیس و دبیر هر کمیته نیز مشخص شد.
بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان ها مردادماه سال آینده به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.