محمود رضازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تلاش این اداره کل راه برای رفع این مشکل، اظهار داشت: باید حد و حدود باغ های مسیر و مالکیت آن مشخص شده و کارشناس رسمی دادگستری بر آن قیمت بگذارد و پس از آن برای تامین اعتبار لازم اقدام شود.
وی گفت: عبور خط لوله گاز از بستر راه روستایی «حسن آباد به اردوغان» اسفراین و عدم تخصیص اعتبار مناسب به طرح، از دیگر موانع اجرای این طرح است.
رضازاده افزود: در صورت تخصیص اعتبار لازم برای رفع این موانع، عملیات اجرایی این محور ارتباطی تا پایان سال 98 نهایی شده و این جاده آماده بهره برداری خواهد شد.
وی با اشاره به آغاز اجرای این طرح از سال 83، کل طول این مسیر را 71.5 کیلومتر عنوان کرد و گفت: فاصله کنونی اسفراین با مشهد، که از مسیر بجنورد می گذرد، 122.5 کیلومتر است که با تکمیل جاده جدید، این مسافت 51 کیلومتر کوتاهتر می شود.
رئیس اداره راه و شهرسازی شیروان با بیان اینکه تاکنون برای اجرای این طرح 152 میلیارد و 750 میلیون ریال اعتبار ملی، استانی و سفر رهبری هزینه شده، گفت: اکنون اجرای پنج کیلومتر از مسیر حسن آباد - اردوغان و کنارگذر اسطرخی و پل آن با بیش از 80 درصد پیشرفت در حال اجراست.
هم اکنون مردم شهرستان 120 هزار نفری اسفراین از طریق شهرستان بجنورد، به مشهد مقدس سفر می کنند که علاوه بر طولانی و سخت گذر بودن مسیر، در فصول سرد سال با مشکل مواجه می شوند.
7186/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.