دکتر علیرضا حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بر اهمیت مطالعات در حوزه زنان تاکید کرد و اظهار داشت: مراکز آموزش عالی با همکاری ارگان های مربوطه باید نسبت به امور زنان و خانواده حساس بوده و با پژوهش ها و طرح های مطالعاتی کمک رسان مسائل و چالش ها در امور بانوان باشند.
رئیس دانشگاه کوثر بجنورد از ایجاد رشته مطالعات زنان نیز در این مرکز آموزش عالی خبر داد و گفت: در دوره کارشناسی رشته مطالعات خانواده و در دوره کارشناسی ارشد رشته مطالات زنان در گرایشات مختلف در دستور کار است و امیدوار هستیم در سال تحصیلی آینده دانشجو پذیرش کنیم.

* دانشگاه کوثر حامی همایش بین المللی ایران و جهان در آینه تاریخ
وی از برگزاری همایش بین المللی ایران و جهان در آینه تاریخ در دپارتمان ایران شناسی دانشگاه صوفیه مرکز مطالعات ایران، بالکان و اروپای مرکزی با همکاری دانشگاه کوثر بجنورد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران و دانشگاه گیلان در صوفیه بلغارستان خبر داد.
وی با بیان اینکه این همایش در 22 و 23 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود افزود: دانشگاه کوثر به عنوان حامی این همایش بین المللی است.
حسینی محورهای همایش را مطالعات تاریخ تمدن باستان شناسی، جغرافیا، مطالعات زبان و ادبیات فارسی، مطالعات جامعه‌شناسی اقتصادی، فلسفه و دین، هنر و معماری و مطالعات سیاسی عنوان کرد.
دانشگاه کوثر بجنورد، ویژه خواهران، سال 91 با هفت رشته تحصیلی و جذب 250 دانشجو فعالیت آموشی خود را آغاز کرد و اکنون از نظر شمار دانشجو در بین دانشگاه های تک جنسیتی کشور عنوان دوم را دارد.
هم اکنون 2 هزار و 700 دانشجو در 17 رشته گرایش در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و علوم فنی و مهندسی این دانشگاه تحصیل می کنند.
در استان خراسان شمالی بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر مراکز آموزش عالی تحصیل می کنند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.