سیداحسان جالینوس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهم استان امسال برای تسهیلات بافت فرسوده، پرداخت 400 فقره وام است.
وی تصریح کرد: امسال 108 فقره تسهیلات بافت فرسوده برای ساخت و ساز در پروژه حکیم شیروان و 136 فقره برای ساخت و ساز در پروژه ارمغان بجنورد است.
سرپرست اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: مابقی تسهیلات برای احیا، بهسازی و ساخت و ساز در سایر مناطق بافت فرسوده شهرهای استان پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: سقف تسهیلات بافت فرسوده شهری 400 میلیون ریال است که بانک ها با نرخ 18 درصد با متقاضیان قرار داد منعقد می کنند اما دولت پرداخت نیمی از سود این تسهیلات را تقبل کرده است.
جالینوس در باره اجرای پروژه ارمغان در بجنورد افزود: این پروژه در سال 88 توسط شرکت عمران و نوسازی ارمغان آغاز شد و در این پروژه مشارکتی حدود 16 درصد سهم دولت و حدود 84 درصد سهم شرکت خصوصی است.
سرپرست اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: به علت مشکلات حقوقی و قضایی که از طرف شرکت بوجود آمده بود، پروژه در وضعیت رکود و عدم پیشرفت بود که در ماه های اخیر با پیگیری ها و برگزاری نشست هایی در سطح استانی و ملی قول مساعد برای بهره برداری از 95 واحد تا دهه فجر امسال داده شده است.
95 واحد از 229 واحد پروژه ارمغان بجنورد، بالای 70 درصد پیشرفت دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.