سیدمهدی رزاز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت پنج هزار و 135 مسافر با پرواز وارد بجنورد شده و چهار هزار و 572 مسافر نیز خراسان شمالی را به مقصد تهران ترک کرده اند.
وی افزود: شمار مسافران ورودی به بجنورد در هشت ماه امسال در مقایسه با پارسال 60 درصد و شمار مسافران خروجی نیز 64 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه این جابه جایی ها در قالب 148 پرواز انجام شده، اظهار داشت: در این مدت 31 تن بار نیز با پروازهای ورودی به بجنورد حمل شده و 35 تن بار نیز به تهران انتقال یافته که این ارقام نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب 54 و 53 درصد کاهش نشان می دهد.
مدیر فرودگاه بجنورد گفت: هم اکنون تنها شرکت ماهان در این فرودگاه در روزهای دوشنبه، پنجشنبه و جمعه پرواز دارد.
رزاز بر ضرورت افزایش پروازهای این فرودگاه تاکید و اظهار داشت: اخیرا پرواز آزمایشی شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز در فرودگاه بجنورد انجام شد.
وی افزود: این پرواز با یک هواپیمای ATR72 این شرکت و به منظور بررسی موقعیت جغرافیایی، امکانات و زیرساخت های فرودگاه بجنورد برای پذیرش پروازهای ATR شرکت مزبور صورت گرفت.
وی اظهار داشت: نظرات خلبان این پرواز به همراه مستندات مشخصات فرودگاه بجنورد در شرکت هواپیمایی ایران ایر بررسی شده و در صورت تائید معاونت عملیات این شرکت، برنامه ریزی لازم برای برای برقراری پرواز و تعیین روزهای آن انجام خواهد شد.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر 700 کیلومتر است.
در این استان مجتمع های بزرگ صنعتی و تولیدی نظیر پتروشیمی خراسان، آلومینای جاجرم، فولاد اسفراین و کارخانه قند شیروان فعالیت دارند که مدیران و کارشناسان این واحدهای صنعتی همواره در حال تردد بین استان و تهران هستند.
اکنون در هفته سه پرواز رفت و برگشت بین بجنورد و تهران صورت می گیرد که این شمار پیش از لغو پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان، 6 پرواز در هفته بود.
فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی 286 هکتار در شمال شرق تا شمال غربی شهر بجنورد واقع شده است.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.