امین رضا مرآتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جذب این میزان اعتبار موجب جهش چندساله در ساماندهی شهر شده است که اجرای کامل طرح بازآفرینی شهری می تواند از وقوع بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی پیشگیری کند.
وی با بیان اینکه بازآفرینی یک خدمت بزرگی است که دولت برای مناطق محروم و کم برخوردار لحاظ کرده است گفت: همچنین تکمیل پروژه پارک ساحلی چایلق شیروان از اولویت های اعتباری شهرستان است.
مرآتی افزود: در این شهرستان 17 هکتار مناطق حاشیه نشین، 120 هکتار بافت فرسوده و 190 هکتار سکونت های غیررسمی است که با جذب اعتبارات اقدامات عمرانی و زیربنایی خوبی برای این مناطق انجام خواهد شد تا از چهره و حالت اولیه خارج شوند و از امکانات جدیدی برخوردار شوند.
فرماندار شیروان با بیان اینکه بجد پی گیر طرح بازآفرینی شهری در شیروان هستیم گفت: شهرداری‌ها نقش مؤثری برای ساماندهی و تعادل بخشی سکونتگاه‌های غیر رسمی موجود و جلوگیری از ایجاد و گسترش حاشیه‌نشینی می توانند داشته باشند.
بازآفرینی شهری فرآیندی است که به خلق فضای شهری جدید با حفظ ویژگی های اصلی فضایی (کالبدی و فعالیتی) منجر می شود. در این اقدام، فضای شهری جدیدی حادث می شود که ضمن شباهت های اساسی با فضای شهری قدیم، تفاوت های ماهوی و معنایی را با فضای قدیم به نمایش می گذارند.
شهر شیروان 85 هزار نفر جمعیت دارد که به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.