حجت الاسلام علی اکبر صفری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در گذشته بیشتر نیان واقفان در راستای اطعام و عزاداری امام حسین (ع) و نیات مذهبی بود.
وی افزود: ولی در چند سال اخیر با انجام مشاوره به واقفان جدید تلاش کردیم تا نیات را به سمت و سوی نیازهای روز جامعه در بخش های مختلف بکشانیم.
حجت الاسلام صفری یادآور شد: کارشناسان واحد مشاوره این اداره کل مشاوره های لازم را به واقفانی که قصد وقف جدید را دارند، ارائه می دهند تا نظر آنها را به سمت نیازهای جدید جلب کنند.
وی با بیان اینکه رویکرد وقف های جدید بیشتر بر اساس نیاز روز است، اظهار داشت: واقفان مورد مشاوره قرار می گیرند و مشورت ها بر تصمیم گیری 80 درصد نیت واقفان موثر است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه امروز به وقف های با رویکرد اجتماعی و فرهنگی نیاز فراوان داریم گفت: بیشترین نیات واقفان در وقف های جدید به سمت نیات فرهنگی و نیازمندان، زوج های جوان، تحصیل و حوزه های علمیه و توسعه امام زاده ها و مساجد و امور خیریه رفته است.
وی با اشاره به ثبت 39 وقف جدید در سال جاری، ارزش ریالی این موقوفات را بالغ بر 30 میلیارد ریال اعلام کرد.
حجت الاسلام صفری افزود: بیشترین این موقوفات در شیروان با 13 وقف، فاروج با 10 وقف، بجنورد و اسفراین هر کدام با پنج وقف و مابقی در سایر شهرستان ها بوده است.
وی اظهار داشت: این در حالی است که حدود 15 وقف جدید نیز در استان داشته ایم که در مراحل ثبت قرار دارد.
خراسان شمالی پنج هزار و 586 موقوفه و 11 هزار و 406 رقبه دارد.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.