مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در حاشیه آغاز این جشن ها در خانه فرهنگ شهرداری بجنورد به خبرنگار ایرنا گفت: برپایی این جشن ها برنامه ای کشوری است که به مناسبت هفته وحدت توسط انجمن ها و تشکل های مردمی برگزار می شود.
حسین فرخنده افزود: بناست این مراسم که جنبه مردمی دارد با هدف ایجاد نشاط و شادابی و تقویت وحدت و همبستگی هر ساله در ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) برگزار شود که شهروندان بجنوردی و نیز دیگر شهرستان های استان برنامه های مشابهی را برگزار خواهند کرد.
وی ویژگی این جشن را صحنه محور نبودن آن دانست و گفت: این جشن در تالارها و آمفی تئاترها برگزار نمی شود بلکه به صورت گذری در محل های عمومی و با حضور مردم برپا می شود.
فرخنده اظهار داشت: این جشن امسال برای نخستین بار در استان خراسان شمالی اجرا می شود ولی بنا داریم این برنامه را در سال های بعد نیز به صورت مداوم ترتیب دهیم تا تبدیل به یک آیین شود.
وی یادآور شد: در کنار اجرای این برنامه، که تا هشتم آذرماه، هر شب بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود، عرضه محصولات فرهنگی، اجرای موسیقی، پخت غذاهای بومی و محلی و نمایش خیابانی نیز در برنامه است.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.