سیاوش وحدت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شبکه های تولید فرش روستایی در قالب تفاهم سه جانبه میان شرکت شهرک های صنعتی، قرارگاه توسعه و آبادانی سپاه جوادالائمه(ع) و سازمان فنی و حرفه ای ایجاد شده است و با رویکرد شناسایی بازار فروش فرش از این تولیدکنندگان حمایت می شود.
وی تصریح کرد: بازاریابی فرش دستباف از اهداف مهم تفاهم نامه مزبور است.
وحدت برگزاری دوره های آموزش رایگان برای بافندگان عضو شبکه ها را از برنامه های مهم برای رونق صنعت فرشبافی عنوان کرد و گفت: در هفت ماه از گذشت انعقاد تفاهم نامه، 270 نفر در هفت روستا، آموزش های لازم را فرا گرفته اند که برای تولیدات این بافندگان، شبکه ها بازار فروش فراهم می شود.
وی با بیان اینکه طرح و رنگ به کار رفته در تولید فرش دستباف یکی از مهم ترین مواردی است که باید در بازاریابی مورد توجه قرار گیرد گفت: اکنون شمار رنگ های به کار رفته توسط بافندگان در روستاهای هدف، بیشتر شده و طرح های به کار رفته در تولید نیز مطابق آموزش های فرا داده شده مورد توجه بوده است.

* فروش 110 تخته فرش
وحدت گفت: در طول هفت ماه فعالیت این شبکه در روستاهای استان، 110 تخته فرش تولیدی فروخته شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی تاکید کرد: ارائه آموزش به فرشبافان و استفاده از طرح و نقش متناسب با نیاز بازار به فروش محصولات این روستاها کمک کرده است.

* 1.6 میلیارد ریال برای شبکه فرش هزینه شده است
مشاور اقتصادی قرارگاه توسعه و آبادانی سپاه جواد الائمه خراسان شمالی هم در این باره گفت: تا کنون یک میلیارد و 600 میلیون ریال برای ایجاد این شبکه ها هزینه شده است.
مرتضی حسینی اظهار داشت: در این مدت یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای تامین تجهیزات مورد نیاز و 400 میلیون ریال برای آموزش بافندگان صرف شده است.
وی گفت: در گام نخست، رویکرد ما آموزش و توانمندسازی بافندگان برای پاسخ به ذائقه بازار است و در سال های آتی تلاش داریم تا با شناسایی بازارهای خارجی و توانمند شدن بافندگان برای پاسخ به نیاز مشتریان، برای صادرات هم تولید داشته باشیم.
بر اساس این گزارش، خراسان شمالی بیش از 20 هزار بافنده دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.