حسن رضا میربلوکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه صبح امروز رخ داده و اکنون گروه های امدادی و تعمیرات این شرکت، در حال ایمن سازی محل هستند.
وی با بیان اینکه تلاش داریم تا گاز این روستاها امشب وصل شود افزود: اکنون گاز مشترکان در روستاهای ایوب، جورده، میانزو، دربند، گیفان سفلی، گیفان علیا، رزقانه، قلعه محمدی، یزدان آباد، حسن آباد، جعفرآباد و رباط قطع است.
وی با بیان اینکه بررسی های اولیه نشان می دهد که استعلام لازم از شرکت گاز برای حفاری گرفته نشده است گفت: از پیمانکاران انتظار می رود آسیب های وارد شده به خطوط گاز را مخفی نکنند.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به اینکه چند مورد خسارت توسط پیمانکاران دستگاه های اجرایی به خطوط انتقال گاز استان شناسایی شده است گفت: بارها خطرات احتمالی خسارت ها و صدمه های وارد شده به خطوط گاز به پیمانکاران و دستگاه های اجرایی گوشزد شده است اما بعضا این موارد مخفی می شود.
وی با اشاره به انفجار گاز در شیروان که منجر به فوت یک نفر شد گفت: تیرماه امسال پیمانکار شرکت آب و فاضلاب در انجام کار به لوله گاز صدمه وارد کرده و گاز وارد خانه شده بود که سبب انفجار و مرگ یک خانم شد.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه صدمه وارد شده به لوله گاز اطلاع رسانی نشده و سبب حادثه شد افزود: پیمانکاران فکر می کنند اگر حادثه و خسارت گزارش شود، منجر به جریمه می شود در صورتی که عدم اطلاع رسانی در سانحه مزبور، منجر به فوت یک نفر شد.
میربلوکی افزود: پیش از این نیز پیمانکار جهادکشاورزی، به خط انتقال گاز صدمه و آن را سوراخ کرده بود که می توانست بستر ساز حادثه جدی باشد.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بارها مکاتبات در زمینه خطرات آسیب های وارده به خطوط گاز به ارگان های مختلف شده و انتظار می رود حساسیت ها نسبت به این موارد بیشتر شود.
شرکت گاز از اهالی روستاهای یاد شده درخواست کرده با کنترل وسایل گازسوز از قطع گاز اطمینان حاصل کنند و به هنگام وصل مجدد در منزل حضور داشته باشند تا از بروز حادثه جلوگیری شود.
شرکت گاز خراسان شمالی 288 هزار مشترک دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.