رضا عطایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون ۲۰ درصد از آب تولیدی این شرکت در ادارات و دستگاه‌های اجرایی مصرف می شود و تلاش داریم تا در قالب طرح ممیزی مصرف آب در ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی، استفاده آب در این نهادها مدیریت و تاسیسات آبی اصلاح شود.
وی افزود: در این طرح، تیمی برای بازدید از تاسیسات آبی ادارات استان اعزام می شود تا تاسیسات آبی که دچار ایراد و نقص شده را اصلاح کند.
عطایی خاطرنشان کرد: اکنون برخی نهادها و مدارس از پرداخت آب بها معاف هستند و به همین لحاظ حساسیی برای مدیریت مصرف و صرفه جوی ندارند.
وی افزود: بطور مثال، شیرهای آب در سرویس های بهداشتی مدارس خراب است و چکه می کند و بخش قابل ملاحظه ای از آب به هدر می رود.
عطایی با بیان اینکه در برخی ادارات نیز وضع به همین گونه است و آب از شبکه ها هدر می رود و متاسفانه توجهی به آن نشده است تصریح کرد: رویکرد ما این است که خود نسبت به تعویض و اصلاح شیرهای خراب ادارات اقدام کنیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از اینکه هزینه های آب بهای ادارات و نهادهای معاف از پرداخت آب بها جبران نمی شود گفت: قانون گذار در حالی برخی نهادها و ادارات را از پرداخت آب بها معاف کرده که منابع جبران آن را مشخص نکرده است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: انتظار می رود دولت، هزینه های آب مصرف شده توسط نهادها و اداراتی که به لحاظ قانون از پرداخت آب ها معاف شده اند را پردخت کند.
بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، این شرکت 185 هزار مشترک آب دارد که 85 درصد از مشترکان این شرکت زیر الگوی مصرف، آب استفاده می کنند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.