در سفر وزیر کشور که 22 شهریورماه 92 به خراسان شمالی انجام شد، شهرستان شیروان به عنوان پایلوت کشوری مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
هاجر پاکدین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون تعداد مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی این شهرستان 2 مرکز ویژه آقایان با ظرفیت 30 نفر و خانم ها 60 نفر است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 402 معتاد در مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد شهرستان شیروان پذیرش شده اند گفت: از این تعداد 151 نفر آقا و 251 نفر خانم بودند که بیشتر در سنین 22 تا 44 سال آلوده شدند.
پاکدین با بیان اینکه طول دوره درمان افراد پس از سم زدایی بین یک تا سه ماه است افزود: پس از سم زدایی خدماتی نظیر روان شناختی، مددکاری، حرفه آموزی، راه اندازی کارگاه، خیاطی و گلیم بافی به آنان ارائه می شود.
معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: پس از پایان ترخیص این افراد، مرکز بین 6 تا یک سال و نیم از طریق تلفن و با حضور و سرکشی از منزل بیمار را رصد می کند و سعی می کند تا به سمت اعتیاد نرود.
پاکدین با اشاره به اینکه اگر فرد بعد از ترخیص در شرایط لازم قرار نگیرند بیماری آن دوباره عود می کند افزود: در این خصوص خانواده نقش اساسی دارد که باید فرد را حمایت کند و بیشتر مراقب باشد مبادا اعتماد به نفس آنان پایین بیاید و دوباره به سمت اعتیاد پیش روند.
وی در خصوص شناسایی این افراد گفت: بیشتر افراد خودمعرف و یا اینکه با احکام قضایی اقدام به دستگیری آنها می شود.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.