به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده، روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: گام مهم بعد از ایجاد فضاهای فرهنگی، انجام فعالیت های مفید و اثرگذار است و باید در این بخش برنامه ریزی شایسته ای شود.
وی با اشاره به استفاده اندک از مساجد، به عنوان یکی از اصلی ترین مکان های فرهنگی، افزود: مسجد تبدیل به ختم خانه شده و در معماری آن نیز، بیش از آنکه به آن نگاه فرهنگی وجود داشته باشد، به ساخت آشپزخانه آن توجه می شود.
وی افزود: تعامل دستگاه های متولی این حوزه برای بهره برداری از فضای مساجد با ایجاد جاذبه های فرهنگی ضروری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: به برکت سفر رهبری و با ساخت کتابخانه های بجنورد، آشخانه و... استان در ایجاد فضاهای فرهنگی به جایگاه مطلوبی رسیده است.
حسین فرخنده با اشاره به طرح در دست اجرای مجتمع فرهنگی فاروج، ابراز امیدواری کرد که تکمیل آن به بسیاری از نیازهای هنرمندان این شهرستان پاسخ دهد.
وی با اشاره به میزبانی شهرستان فاروج از ششمین جشنواره شعر استان، افزود: تمرکززدایی برنامه های فرهنگی و هنری از مرکز استان، رویکردی بود که عملیاتی شد.

* تکمیل مجتمع فرهنگی فاروج، جبران کارهای نکرده
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تکمیل و بهره برداری از مجتمع فرهنگی فاروج، که ساخت آن از سال 85 آغاز شده، جبران کارهای نکرده برای هنرمندان این شهرستان است.
حسین فرخنده روز چهارشنبه در دیدار با سرپرست فرمانداری فاروج افزود: ساخت مجتمع در سال 85 در مکانی دیگر آغاز شد اما ناتمام ماند و تحویل آن به بهزیستی یا دانشگاه علوم پزشکی از مصوبات شورای برنامه ریزی استان بود که تاکنون هم تعیین تکلیف نشده است.
وی افزود: ساخت مجدد مجتمع در زمینی جدید هم به درازا کشید و امیدواریم تا پایان فصل عمرانی اعتبارات امسال این طرح تکمیل و فضایی شایسته برای فعالیت هنرمندان فراهم شود.
وی گفت: اختصاص اعتبار ویژه برای این طرح، زیرساخت های حوزه فرهنگی شهرستان را تا حد زیادی تامین می کند.
فرخنده یادآور شد: راه اندازی فضاهای سینمایی در شهرستان های استان، 150 درصد رشد داشته که امسال فاروج هم از این امکان برخوردار می شود.
سرپرست فرمانداری فاروج نیز با گلایه از کمبود فضای فرهنگی در این شهرستان گفت: وجود تنها یک سالن فرهنگی مربوط به آموزش و پرورش، در شان حوزه فرهنگ فاروج نیست.
مسعود صادق تیتکانلو افزود: مجتمع فرهنگی فاروج یکی از طرح های اولویت دار شهرستان است که امیدواریم تخصیص اعتبار آن انجام و طرح تکمیل شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از نبود نشاط است، گفت: گرفتن اولویت از حوزه فرهنگی و غفلت از این بخش، خسارت های زیادی داشته و اکنون ضرورت توجه به حوزه هنر بر هیچکس پوشیده نیست.
ساخت مجتمع فرهنگی هنری فاروج سال 94 در زمینی با گستره یکهزار و 500 متر مربع آغاز شد که عملیات اجرایی آن ادامه دارد. این مجتمع فرهنگی شامل فضای آموزشی، اداری و آمفی تئاتر است.
7187/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.