علی فرجی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در گشت زنی و کنترل مناطق آزاد فاروج یک خودرو متوقف شد که در بازرسی انجام شده مقداری گوشت شکار قوچ وحشی و ادوات شکار کشف و ضبط شد.
وی افزود: در این رابطه دو نفر دستگیر شدند و پرونده آنان نیز تحویل مقامات قضایی می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست فاروج گفت: ضرر و زیان ناشی از شکار هر یک راس قوچ وحشی 100 میلیون ریال است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فاروج در تمامی ساعات شبانه روز با آمادگی کامل در مناطق حضور داشته و از انفال الهی حفاظت و حراست می کنند افزود: از عموم مردم علاقه مند به حفظ محیط زیست تقاضا می شود در صورت مشاهده هر گونه شکار و صید غیرمجاز، تخریب و آلودگی محیط زیست، آتش سوزی، قطع درختان مراتب را با اداره شهرستان و پاسگاه های محیط بانی و یا سامانه 1540 اطلاع دهند.
اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و دو پارک ملی سالوک و ساریگل، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را با گستره 194 هزار و 141 هکتار مدیریت می کند.
اکنون در خراسان شمالی 51 گونه پستاندار از جمله یوزپلنگ آسیایی، پلنگ، قوچ و میش اوریال، کل و بز، آهو، گربه پالاس، گربه وحشی، جنگلی، گراز، گرگ، 141 گونه پرنده از جمله قرقاول، کبک دری، هما، عقاب طلایی، انواع سهره، تیهو، باقرقره ، 52 گونه خزنده مانند مار افعی، کفچه مار، چهار گونه دوزیست و هشت گونه ماهی زیست می کنند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.