به گزارش ایرنا محمدرضا خباز، روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: در این خصوص باید اطلاع رسانی به موقع و مناسب انجام شود تا بتوان از ظرفیت های آن برای پرداخت بدهی ها بهره برد.
وی گفت: باید برای سرعت دادن به اطلاع رسانی ها از توان انجمن پیمانکاران استان استفاده شود.
استاندار خراسان شمالی بر جذب اعتبارات توسط دستگاه های اجرایی تاکید و بیان کرد: بازگشت پول به خزانه قابل قبول نیست و مدیران اگر قادر به جذب آن نیستند اعلام کنند تا بودجه به دیگر دستگاه ها منتقل شود.
وی گفت: 170 میلیارد ریال اعتبار یک دستگاه به علت ناتوانی در جذب در حال بازگشت بود که خوشبختانه با جابه جایی آن میان سایر دستگاه ها، از بازگشت به خزانه جلوگیری شد.
استاندار خراسان شمالی خواستار ارائه آموزش های لازم در زمینه جذب اسناد خزانه و اوراق تسویه شد.

* برخی مدیران در جذب اوراق دیر اقدام می کنند
رئیس خزانه معین خراسان شمالی نیز در این نشست از تاخیر و سهل انگاری برخی مدیران برای اقدام در زمینه جذب اسناد انتقاد کرد و گفت: بعضا مدیران در یک هفته مانده به مهلت قانونی، هنوز نمونه امضا را ارسال نکرده اند و این در حالی است که ارسال نمونه امضا به تهران و انجام فرایندها حدود 2 هفته زمان می برد.
سیدمحسن ابراهیمی اظهار داشت: وجود بیش از 650 میلیارد ریال اسناد بند «ز» فرصت خوبی است تا مدیران برای جذب آن اقدام کنند و برای این کار تنها سه ماه فرصت دارند.
وی گفت: ابلاغ 102 هزار میلیارد تومان اوراق تسویه نوع دوم در سطح کشور فرصت دیگری است که دستگاه ها و نهادها و بخش خصوصی می توانند از آن استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: اوراق تسویه نوع دوم برای تهاتر طلب پیمانکار، اشخاص، شرکت های دولتی و نهادهایی از دولت است که به بانک بدهکار باشند و برای تسویه بدهی دولت به شهرداری های کشور هم 200 میلیارد تومان اوراق تسویه ابلاغ شده است.
رئیس خزانه معین خراسان شمالی گفت: پارسال 120 هزار میلیارد ریال اسناد در این استان جذب شد و از این نظر در میان 10استان برتر کشور قرار گرفتیم.

* موافقت با کمک به 2 طرح
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی نیز با اشاره به توزیع اعتبارات ارتقای شاخص های توسعه استان اظهار داشت: سهم پارسال استان از این اعتبارات یکهزار و 50 میلیارد ریال بود که 48 درصد از این میزان تخصیص یافت.
احسان علی عالی اظهار داشت: برای سال 97 هم برای توزیع 272 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار ارتقای شاخص های توسعه طرح تهیه شده که این اعتبار با اولویت اجرای طرح های ناتمام توزیع می شود.
وی افزود: حدود 400 میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره 18 قانون بودجه سال 97 به استان ابلاغ شده است.
در این نشست، اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تخصیص 188 میلیارد و 984 میلیون ریال تسهیلات به طرح کیمیا صبا در اسفراین و چهار میلیارد ریال تسهیلات برای آزمایشگاه میزان از محل اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه موافقت کردند.
بالا بودن سهم شهرستان بجنورد از اعتبارات شاخص های ارتقای توسعه، از مواردی بود که در این نشست مورد انتقاد قرار گرفت و البته این مورد از دستور کار این نشست خارج شد.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.