سیدمحسن موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: البته اکنون وضعیت بازار مسکن، وضعیت مبهم و نامشخص است و با افزایش قیمت ها، تعادلی میان عرضه و تقاضا در این بازار وجود ندارد.
وی تصریح کرد: به نظر می رسد این وضعیت، ممکن است در شهر بجنورد منجر به گستردگی حاشیه شهر و سکونتگاه های غیر رسمی شود.
وی اظهار داشت: سیاست های تامین مسکن روشن و شفاف نبوده است و قشر ضعیف جامعه اکنون در تامین مسکن با مشکل جدی روبه رو شده اند و در این شرایط امکان رشد و توسعه سکونتگاه های غیر رسمی متصور بوده و ممکن است متاثر از گرانی ها، بخشی از نیازها برای مسکن به شکل شتاب زده به سمت این سکونت گاه ها هدایت شوند.
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: اکنون قیمت های مسکن کاذب است و شاهد نوسان قیمت گذاری و شکاف در مناطق مختلف شهری هستیم و کارشناسان در مناطق مختلف شهر، قیمت متفاوتی برای مسکن تعیین می کنند و قیمت گذاری ها در واحدهای مشاور املاک مختلف ، متفاوت است.
وی با بیان اینکه مشاوران املاک قیمت مختلف تعیین می کنند و شاهد سواگری در بازار خرید و فروش و اجاره مسکن هستیم اظهار داشت: دستگاه های نظارتی باید نظارت بیشتری بر بازار مسکن داشته باشند.
موسوی تصریح کرد: راه حل اضطراری برای رونق ساخت و ساز، کنترل و ثبات وضعیت اقتصاد است، البته این تفاوت قیمت ها حاصل بی ثباتی در حوزه وضعیت اقتصاد مسکن است.
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: اکنون ثبات در اقتصاد مسکن وجود ندارد، قیمت مصالح ساختمانی در نوسان است و سیاست گذاری ها برای تامین مسکن اقشار کم درآمد نامشخص است.
شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.