جلیل محمدزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با افزایش قیمت ارزهای خارجی و به دنبال آن، بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی در اقلام مختلف، هزینه تمام شده تولید مسکن بشدت افزایش یافته است.
وی افزود: در ماه های اخیر، قیمت مصالح ساختمانی در اقلام مختلف بطور میانگین 100 درصد گران تر شده و قیمت مسکن 50 درصد افزایش یافته و این امر سبب بروز مشکل برای سازندگان و بازار مسکن شده است.

* بلاتکلیفی سازندگان
محمدزاده افزود: افزایش قیمت و نبود ثبات در وضعیت اقتصاد، سبب شده تا سازندگان مسکن هم بلاتکلیف شده و در ادامه فعالیت برای ساخت، دچار تردید شوند.
وی با بیان اینکه امسال بازار مسکن و ساخت و ساز وارد رونق شده بود تصریح کرد: ساخت و ساز ها از هفته های پیش دچار رکود و متوقف شده است.
محمدزاده گفت: در این وضعیت، سازندگان به علت افزایش قیمت ها، از ساخت و ساز خودداری کرده اند زیرا با افزایش قیمت تمام شده تولید مسکن از فروش آن به قیمت واقعی خیال آسوده ای ندارند.
وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر خرید و فروش مسکن در بازار بشدت کاهش یافته است گفت: مردم توانایی مالی برای خرید مسکن ندارند و البته با افزایش قیمت ها، توان مالی در بازار کاهش می یابد و یکی از علت های رکود ساخت و ساز و دست نگاه داشتن سازندگان از ادامه کار، همین است.

* کاهش ساخت و ساز مشارکتی
رئیس اتحادیه مشاوران املاک بجنورد در بخش دیگر سخنان خود در باره وضعیت ساخت و ساز های مشارکتی در بجنورد گفت: افزایش بی رویه مصالح ساختمانی سبب افزایش قیمت تمام شده تولید شده است از این رو سازندگان رغبتی برای ساخت و ساز مشارکتی ندارند.
وی تصریح کرد: قیمت زمین هم در این وضعیت اقتصادی، افزایش یافته اما این افزایش به میزان گرانی ها در قیمت مصالح نبوده است از این رو سازندگان حاضر به ساخت و ساز مشارکتی نیستند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک بجنورد خاطرنشان کرد: اکنون تنظیم قراردادهای ساخت ساز مشارکتی بشدت در بجنورد کاهش یافته است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.