رضا رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چاپخانه داران استان در حالی با مشکل کمبود سفارش کار رو به رو هستند که حتی ادارات و سازمان های دولتی استان هم کارهای خود را به خارج استان می فرستند.
وی تصریح کرد: خروج کارهای چاپی استان به سایر استان ها، مشکلی است که چاپخانه داران بارها مطرح کرده اند و با پیگیری های انجام شده، تا حدی کمتر شده است اما هنوز هم برخی ادارات کارهای خود را به خارج استان سفارش می دهند.
رضای افزود: توان و تجهیزات چاپخانه های استان به گونه ای است که می توانند تمام کارهای چاپی را انجام دهند و هرگونه سفارشی را بپذیرند، البته برخی چاپخانه های استان نیاز به نوسازی تجهیزات دارند و ناوگان چاپی استان باید در برخی موارد نوسازی شود اما چاپخانه داران ما ادعا دارند هر گونه کار چاپی در استان قابل انجام است.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: برخی واسطه ها هم در این باره فعال هستند و با گرفتن پورسانت، کارهای چاپی را از استان خارج و در سایر استان های انجام می دهند.

* تداخل صنفی
رضایی، تداخل صنفی را از دیگر مشکلات چاپخانه داران استان عنوان کرد و گفت: این معضل هم مزید بر علت کمبود سفارش برای چاپخانه داران استان شده است.
وی با بیان اینکه واحدهای تایپ و تکثیری کارهای چاپی را سفارش می گیرند و به خارج استان منتقل می کنند تصریح کرد: واحد تایپ و تکثیری، خود تجهیزات و امکانات برای انجام کارهای چاپی ندارند و تنها با جذب مشتری کارها را در استان دیگر انجام می دهند از این رو کارها در چاپخانه های خارج استان انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه واحدهای تایپ و تکثیر حق ندارند در سر درب خود واحد عنوان و لفظ چاپخانه نصب کنند گفت: برخی واحدهای تایپ و تکثیری بر سردرب واحد خود از واژه چاپخانه استفاده می کنند و این در حالی است که مجوزی برای چاپ ندارند البته در زمینه این اقدام غیرقانونی تذکرهای لازم به این واحدها داده شده است.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره مشکل کاغذ گفت: افزایش قیمت کاغذ، چاپخانه داران را با مشکل روبه رو کرده و فعالیت آنان را تحت تاثیر قرار داده است.
اکنون 59 چاپخانه در استان فعالیت دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.