به گزارش ایرنا، حسن رضا میربلوکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در استان از 49 درصد در ابتدای تشکیل دولت یازدهم به 81 درصد در ابتدای تشکیل دولت دوازدهم رسید که اکنون این شاخص در استان به 97 درصد ارتقا یافته است.
وی با اشاره به اینکه اکنون تمام شهرهای استان در 22 نقطه، گازرسانی شده است گفت: تعداد روستاهای گازدار استان از 36 روستا در ابتدای تشکیل استان و 290 روستا در ابتدای تشکیل دولت یازدهم، اکنون به 725 روستا رسیده است.

* 74 پروژه گازرسانی در استان افتتاح می شود
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت اظهار داشت: بهره برداری از 74 پروژه گازرسانی با 385 میلیارد ریال اعتبار در استان بزودی آغاز می شود.
وی تصریح کرد: گازرسانی به 55 روستا، سه شهرک صنعتی و 14 واحد عمده و صنعتی از جمله پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت امسال است.
میربلوکی افزود: هفته دولت امسال گازرسانی به شهرک صنعتی سیساب در بجنورد، شهرک صنعتی عباس آباد در اسفراین و شهرک صنعتی محمدزاده در گرمه به بهره برداری می رسد.
وی خاطرنشان کرد: برای گازرسانی به پروژه های شهرک های صنعتی چهار میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
میربلوکی خاطرنشان کرد: برای گازرسانی به 55 روستای استان، 410 کیلومتر شبکه اجرا شده و با بهره برداری از این پروژه ها، هفت هزار و 217 خانوار از مزایای آن برخوردار می شوند.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه برای گازرسانی به این تعداد روستا، 322 میلیارد و 627 میلیون ریال اعتبار صرف شده است تصریح کرد: این پروژه ها در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، شیروان، فاروج و جاجرم آماده بهره برداری شده است.
شرکت گاز خراسان شمالی بیش از 288 هزار مشترک دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.