محمدرضا حیدری روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: عزم و اراده جدی، تامین منابع و تواناییهای تکنیکی از الزامات توسعه شهرها هستند که در مشهد این شرایط وجود دارد اما ضعفهای تعاملی مانعی برای توسعه این شهر است.
وی ادامه داد: انسجام و هم افزایی دستگاههای اجرایی کلید و رمز توسعه کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد است. این شهر از مشکلات زیادی رنج می برد که جز با هم افزایی همه دستگاههای امکان حل آنها نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در مشهد با اعمال سلیقه و رویکردهای محدودکننده در حوزه های فرهنگی و اجتماعی مواجه هستیم. برای توسعه شهر همه باید در چارچوب قانون عمل کنیم و قانون فصل الخطاب باشد.
وی افزود: استفاده نابجا از زور و قدرت سازمانی از مشکلات این شهر است. رویکردهای بخشی گرایانه و منفعت گرایانه سازمانی، مدیریت شهری را با مشکل مواجه کرده است.
حیدری ادامه داد: تمام تلاش شورای پنجم شهر مشهد تعامل با مردم، شناخت اولویتها و اداره مطلوب شهر با توجه به امکانات و ظرفیتها است و در این راستا برنامه عملیاتی سه ساله مدیریت شهری تدوین شده است.
وی بر ضرورت همدلی و انسجام بین مردم، نهادها و جناحهای مختلف تاکید و بیان کرد: جز با وحدت و انسجام همه در کنار هم با محوریت نماینده عالی دولت در استانها توسعه همه جانبه محقق نمی شود.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد سالانه پذیرای 30 میلیون زائر داخلی و خارجی است و یک سوم جمعیت این کلانشهر در 66 پهنه در مناطق حاشیه ای سکونت دارند.
همچنین در نشست امروز شورای شهر مشهد به مناسبت 'روز کشتی' جمعی از قهرمانان کشتی خراسان رضوی مورد تقدیر قرار گرفتند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.