مسئول برگزاری این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: 330 متخصص و دست اندرکار حوزه علوم و صنایع غذایی و کشاورزی از کشورهای ایران، عراق و سوریه در این همایش شرکت کرده اند و 425 مقاله با موضوع کشاورزی، محیط زیست و صنایع غذایی به دبیرخانه ارائه شده است.
دکتر قدیر رجب زاده افزود: روشهای نوین نگهداری مواد غذایی، روشهای نوین فرآوری در صنایع غذایی، فرآورده های غذایی ارگانیک، بسته بندی در صنایع غذایی، تولیدات گیاهی و اگرواکولوژیک، علوم دام و دامپزشکی، هواشناسی کشاورزی، آلودگی محیط زیست، فناوریهای نوین و پاک در محیط زیست از محورهای این همایش منطقه ای هستند.
وی موضوع موادغذایی را مشترک در بین همه کشورها ذکر و بیان کرد: با کشورهای عراق و سوریه در زمینه هایی چون منطقه خشک و محیط زیست مشترک هستیم که اگر این مسائل حل شود بر منافع ایران هم اثر مثبت می گذارد.
او ادامه داد: گسترش همکاریها در طرحهای پژوهشی مشترک، دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی و نیز ایجاد دوره ها و کارگاههای آموزشی کوتاه مدت و درازمدت با عراق و سوریه از جمله برنامه های مورد نظر در حاشیه این همایش است.
دکتر رجب زاده گفت: این همایش به مدت دو روز برگزار می شود. در روز نخست ارائه مقالات و روز دوم کارگاههای آموزشی و مشارکت در نمایشگاه آی فود صورت می گیرد.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.