علی‌اصغر بهشتی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: دانشگاه صنعتی قوچان به‌ عنوان دانشگاه نمونه در استان پس از دانشگاه فردوسی مشهد شناخته می‌شود.
وی اظهار داشت: این دانشگاه در جذب هیات‌ علمی محدودیتی قائل نشده و اعضای این هیات بر اساس شایستگی جذب می ‌شوند.
وی گفت: به رغم محدودیت در اجرای پروژه ‌های عمرانی، دانشکده 7 هزار و 600 مترمربعی این دانشگاه به ‌عنوان یکی از پروژه ‌های برجسته برای هفته دولت آماده بهره ‌برداری است.
بهشتی افزود: هزینه این پروژه 135 میلیارد ریال است که تاکنون 60 میلیارد ریال آن در قالب اعتبارات و تهاتر مالیات برای پیمانکار پرداخت ‌شده و باقیمانده آن را بدهکاریم.
وی سالن غذاخوری این دانشگاه را از دیگر پروژه ‌های عمرانی در دست انجام دانست و اظهار داشت: با رایزنی ‌های صورت گرفته 10 میلیارد ریال در قالب اوراق مشارکت و 3 میلیارد و 400 میلیون ریال به‌ صورت نقدی برای این پروژه اختصاص یافت.
وی گفت: در سال گذشته 725 دانشجو وارد این دانشگاه شدند و در سال تحصیلی جدید نیز 683 دانشجو در این دانشگاه پذیرفته می شوند.
بهشتی افزود: این دانشگاه در چهار رشته ریاضی، کامپیوتر، انرژی و شیمی در مقطع کارشناسی بدون آزمون دانشجو می‌ پذیرد.
وی از افزایش 2 برابری مقالات GCR این دانشگاه نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: پارسال 29 مقاله توسط 60 استاد این دانشگاه ثبت شد که این تعداد امسال به 60 مقاله افزایش یافت.
وی گفت: خرید تجهیزات نانو به مبلغ سه میلیارد ریال و راه ‌اندازی آزمایشگاه موجب شد دانشگاه صنعتی قوچان برای اولین بار در ستاد نانو استان دارای کرسی شود.
دانشگاه صنعتی قوچان دارای 24 رشته و 3 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.
شهرستان قوچان نیز در 137 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.