دکتر محمدرضا دارابی روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی به مناسبت روز خبرنگار افزود: رسانه ها می توانند نگرش و رفتار مردم را پیرامون کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش امید به زندگی، کاهش بار بیماریها و اصلاح سبک زندگی مدیریت کنند.
وی اظهار داشت: سلامت و رفاه اجتماعی پس از امنیت مهم ترین مقوله خدمات رسانی به مردم است و رسانه ها در این زمینه نقش مهمی دارند.
وی با بیان اینکه امروز بیماریهای غیر واگیر سردسته همه بیماریها می باشد گفت: بیماریهایی مانند بیش فشاری خون، چاقی، دیابت، افسردگی و انواع سرطان سلامت و کیفیت زندگی مردم را تهدید می کند.
دارابی افزود: این در حالی است که 75 درصد مولفه های ایجاد کننده بیماریهای غیر واگیر مرتبط با محیط از قبیل ترافیک، آب، غذا و هواست و 25 درصد در حیطه اختیار وزارت بهداشت می باشد.
وی اظهار داشت: امروز مردم تشنه رسانه هایی هستند که از سیاسی بازی و سیاسی کاری به دور می باشند و خبرگزاری جمهوری اسلامی مصداق یک رسانه مستقل است که تاکنون با صحت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف آزاد منشی را فدای مصلحت اندیشی نکرده است.
وی گفت: رسانه ها باید از کاستی ها و نارسایی ها چشم پوشی نکنند چرا که چالشها و مشکلات باید اطلاع رسانی شود اما نقد منصفانه با نقد مخرب که نشات گرفته از بینش های خاص سیاسی و اجتماعی برخی افراد است، متفاوت می باشد.
دارابی با انتقاد از مداخله گران در حوزه پزشکی افزود: رواج درمان هایی با عنوان طب اسلامی، طب الائمه (ع) و طب تصفیه یکی از چالشهایی است که سلامت مردم را تهدید می کند درحالی که این درمان ها نه ریشه فقهی و نه ریشه روایی دارند.
وی اظهار داشت: رسانه ها باید در این زمینه روشنگری کنند و مردم را نسبت به سودجویی افرادی که سلامت جامعه را تهدید می کنند، هشیار کنند.

* گامهای مهم در حوزه سلامت خراسان رضوی برداشته شده است
دارابی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اکنون جزو دانشگاههای برتر کشور به شمار می رود و در تربیت نیروی انسانی و آموزش علوم پزشکی در رشته ها و سطوح مختلف موفقیت های بسیار کسب کرده است.
وی افزود: اقدامات این دانشگاه در دولت تدبیر و امید با هدف ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در قالب طرح تحول نظام سلامت گسترده بوده است.
وی اظهار داشت: طی سالهای گذشته گام های مهم در حوزه سلامت استان خراسان رضوی از قبیل تدوین و تصویب سند توسعه سلامت استان، سند پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر، سند امنیت غذایی و تشکیل کارگروه تخصصی سلامت برداشته شده است.
در این مراسم حسین اخباری، وحید آذری فر و مسعود مبیدی از مسئولان و کارشناسان روابط عمومی این دانشگاه نیز حضور داشتند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.