من شهید مجید حجتی نخستین خبرنگار صدا و سیمای خراسان بزرگ در تربت حیدریه هستم که در یکم آبان ماه سال 1338 در تربت حیدریه به دنیا آمده و دیپلم فنی خود را در رشته برق از همین شهر اخذ کردم.
بینش عمیق نسبت به انقلاب و حضرت امام (ره) موجب شد تا زمان بیشتری از وقت خود را به موضوعات انقلاب اختصاص دهم و لذا در جریان پیروزی انقلاب به پخش اعلامیه و دیوار نویسی می پرداختم.
بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب، به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت حیدریه در آمده و در بخش فرهنگی سپاه ضمن انجام امور محوله به کار خبرنگاری برای روزنامه جمهوری اسلامی و صدا و سیما مشغول شدم.
در همین ایام سه بار به جبهه اعزام شدم که البته هر بار بنا به نیاز شدید به حضورم در شهرستان، با مخالفت مسوولان وقت مواجه می شد، اما آن ها نمی دانستند گمشده ای دارم که باید بیابمش و حتی در آخرین اعزام به مادر عزیزم گفتم: ' تا زمانی که جنگ تمام نشود، ازدواج نخواهم کرد و اگر وضع بدین گونه باشد اسلحه من عروس و سنگرم حجله ام خواهد بود'.
در همین اعزام آخر بود که سرانجام در نیمروز نهم آذرماه سال 1360 و در جریان عملیات طریق القدس در منطقه بستان، بر اثر تیر مستقیم دشمن حین تهیه گزارش خبری به درجه رفیع شهادت نایل آمدم.
منطقه تربت حیدریه بیش از یکهزار شهید و 2 هزار و 500 جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده که این آمار مربوط به تربت حیدریه، زاوه و رشتخوار است که سال 91 زاوه و سال بعد رشتخوار از آمار تربت حیدریه کم شد.
طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت حیدریه، این شهرستان 621 شهید، 141 آزاده و هزار و 680 جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده که از جانبازان شهرستان 690 نفر بالای 25 درصد هستند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.