به همین مناسبت مسئولین مختلف دستگاه های اجرایی استان طی هفته جاری در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی حضور یافتند.
فعالیت در زمینه اطلاع رسانی و روشنگری عمومی، تحقق شعار محوری سرعت، صحت و دقت در ایرنا، پیگیری به موقع و رعایت اخلاق رسانه ای، تلاش نیروهای متعهد در انجام مطلوب رسالت خبری از جمله شاخص های مورد اشاره بازدیدکنندگان و میهمانان این مرکز بود.
زیباترین بخش این بازدید ها حضور سه کودک شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) بود که به همراه رئیس اداره بهزیستی مشهد با اجرای دکلمه ای مشترک با موضوع خبرنگار به خاطره این روز رنگ و بوی ماندنی و متفاوت دادند.

*در این راستا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بازدید از مرکز ایرنا گفت: بخش مهمی از وظیفه خبرنگاران نقادی است و بخش دیگر آن تعهدی است که به فضای فرهنگی دارند و نقادی و تعهد جمع هنرمندانه و ظریفی دارد که در خبرنگاران دیده می شود.
جعفر مروارید افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی به منزله یک دانشگاه است که می تواند برای مشکلات شهر و دغدغه های فرهنگی راهکار داشته باشد.
وی اظهار داشت: هم اکنون شهر مشهد در زمینه های فرهنگی، قرآنی، تئاتر، آواها و نواها پیشتاز است و خبرنگاران می توانند به این فضاها کمک کنند، به خصوص اینکه در چهلمین سال انقلاب قرار داریم و باید در فضای جوان و جدید و با مطالبات جدید آرمانهای انقلاب را با زبان هنرمندانه بازخوانی کنیم.

*مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران ایرنا، رسالت خبرنگاران را بیان واقعیات و روشنگری دانست.
افشین رحیمی افزود: خبرنگاران زبان گویای جامعه هستند و اطلاع رسانی آنان نشان دهنده راه و مسیر حرکت جامعه است.

*دکتر حمید داستانی، مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز از دیگر میهمانان امروز بود که ضمن قدردانی از همکاری خبرنگاران ایرنا، گفت: رسانه ها می توانند با فعالیت موثر خود ما را در حل و رفع مشکلات یاری دهند.

*معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی شهرداری مشهد نیز در بازدید از ایرنا مرکز خراسان رضوی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی نقش مهمی در کاهش شکاف موجود بین ذهنیت ها و واقعیات جامعه دارد.
هادی بختیاری افزود: امروز ذهنیت جامعه با واقعیت فاصله دارد و اغلب ذهنیت ها تحت تاثیر رسانه ها هستند.
وی اظهار داشت: رسانه ها نقش ویژه ای در شکل گیری این ذهنیت دارند که در این میان ایرنا به عنوان رسانه رسمی نظام، مسئولیت سنگین تری دارد و می تواند نقش آفرین تر از سایر رسانه ها باشد.
بختیاری گفت: در شرایط فعلی به اهتمام ویژه و جهادی از سوی رسانه ها برای شفاف سازی و تنویر افکار عمومی نیاز داریم.
معاون شهردار مشهد افزود: ذهنیت نادرست در خصوص داشته های نظام و انقلاب تنها جامعه را رنج نمی دهد بلکه نظام را نیز آزار می دهد.

*مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در پی حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی از انعکاس اخبار حوزه ایثار و شهادت در این رسانه قدردانی کرد و گفت: رسانه ها عادت به بزرگ نمایی رویداد های منفی در قالب حوادث کرده اند و این موضوع باید به سوی توجه بیشتر به هنجارهای جامعه تغییر کند.
حجت الاسلام حسین معصومی افزود: رسانه ها با آگاهی بخشی به مردم در مسیر آرمانهای انقلاب اسلامی تداوم دهنده راه شهدا هستند و در این مسیر بنیاد شهید از همکاری با رسانه ها بویژه ایرنا دریغ نخواهد کرد.
والدین شهید حسین حریری، جانباز 70 درصد غلامحسین رهباردار و آزاده سرافزاز علی اکبر عرفانی، حجت الاسلام معصومی را در این بازدید همراهی کردند.

*مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز در این بازدید با خدا قوت به خبرنگاران ایرنا گفت: بیان صحیح اعتراض و نقد منصفانه عملکرد مسئولان توسط مردم در رسانه ها می تواند کارگشای مسائل صنفی باشد.
ابراهیم نصری افزود: حمل و نقل بخش حیاتی و ‌مهم کشور است و بروز مشکلات برای کامیون داران می تواند در این حوزه اخلال ایجاد کند.
وی به سرمایه گذاری رسانه ای دشمن برای تاثیر گذاری بر خواسته های صنفی کامیونداران اشاره کرد و اظهار داشت: در حالی که خواسته های ماههای اخیر کامیونداران فقط صنفی و در جهت احقاق حقوق آنها بوده است دشمن قصد دارد با سوء استفاده از این موضوع حمل و نقل کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

*مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این دیدار رسالت یک رسانه را انعکاس اخبار شفاف و صحیح دانست و گفت: ایرنا تاکنون در این زمینه به نحو شایسته عمل کرده است.
محمد رضا اخوان عبداللهیان افزود: انعکاس مشکلات و نقیصه ها در کنار خدمات خدمتگزاران ملت توسط رسانه ها، هم افزایی، اعتماد و همیاری بین ملت و دولت را بیش از پیش افزایش می دهد.

*مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود نیز گفت:مناطقی مانند شهر جدید بینالود به دلیل خلاء رسانه ای مغفول مانده و خدمات دولت در این شهر منعکس نشده است.
حمیدرضا یزدانی افزود: خبرنگاران حلقه واسط بین مردم و دولت هستند و در زمینه انعکاس اخبار، مشکلات و خدمات نقش بی بدیل ایفا می کنند لذا انتظار می رود برای توسعه مناطق جدید در زمینه اشتغال و خدمات روبنایی و زیربنایی همکاری بیشتری بین رسانه ها و شهر جدید بینالود برقرار شود.

* جوانشیر شادمهری، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز گفت: رسانه حلقه اتصال مردم و مسئولان است و با توجه به شرایط خشکسالی رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی و مدیریت مصرف آب و گذر از شرایط بحرانی دارند.

*مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز با جمعی از معاونان و مدیران این اداره کل در مرکز ایرنا خراسان رضوی حضور یافت و گفت: تلاش های خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی در جهت انتشار اخبار این اداره کل و همت برای معرفی فرهنگ، تمدن و هنر خطه خراسان ستودنی و قابل تجلیل است.
ابوالفضل مکرمی فر افزود: تاثیر فعالیت خبرنگاران و رسانه ها در جهت حفاظت، صیانت و ماندگاری فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران مثال زدنی و منحصربفرد است.

*مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان، حجت الاسلام علی اکبری سبزیان نیز در این بازدید گفت: آگاهی بخشی به جامعه باید به صورت درست و با هدف تنویر افکار عمومی انجام شود، کتاب نیز به عنوان ابزار فرهنگی در کنار رسانه ها می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.
وی افزود: بازگو کردن نتایج اقدامات انجام شده در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی توسط رسانه ها بازخورد مناسبی برای سیاست گذاری در این حوزه در اختیار دست اندرکاران فرهنگی قرار می دهد.

* مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز با حضور در مرکز ایرنا خراسان رضوی گفت: خبرنگار مصلح جامعه است و خبرنگاران آمر به معروف و ناهی از منکر هستند.
حجت الاسلام کاظم لطفیان با بیان اینکه دشمنان ارزشها و دستاوردهای نظام را نشانه گرفته اند افزود: رسانه های داخلی باید در برابر آنان تولیدات خبری، پژوهشی و عمقی با هدف اطلاع رسانی صحیح به مردم تهیه و عرضه کنند.
وی اظهار داشت: از ویژگی های مهم خبرنگاران بهره مندی از قدرت بینش، بصیرت ، تحقیق و تشخیص است که امروزه با توجه به افزایش سرعت انتقال اطلاعات این توانمندی ها ضرورت خود را برای خبرنگاران بیشتر نمایان می کند.
وی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی پشتوانه نظام است و باید دفاع از نظام را در دستور کار خود داشته باشد.
همچنین شماری از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از جمله شهناز رمارم، احسان اصولی، سید محسن حسینی پویا، مجتبی بهاروند و علیرضا شهریاری، مسئولان بنیاد دیابت خراسان رضوی، معاون ساخت و توسعه راه اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، معاون مالی شرکت آب و فاضلاب مشهد و مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار نیز به مناسبت 17 مرداد با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی این روز را به خبرنگاران تبریک گفته و از تلاش های رسانه ای توام با اخلاق و امانت داری آنان قدردانی کردند.
هفدهم مردادماه 1377 محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی حین انجام وظیفه اطلاع رسانی به دست گروهک تروریستی طالبان در مزار شریف افغانستان به شهارت رسید.
این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان 'روز خبرنگار' نامگذاری شد.
7496/7505/1922/3027//7489/3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.