به گزارش ایرنا، جواد بلندی چهارشنبه در نشست خبری افزود: اهمیت این رشد زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانیم معادل این میزان مصرف، حدود 36 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین را شاهد بوده ایم.
وی همچنین از رشد 11 درصدی انواع فراورده های نفتی در منطقه تربت حیدریه خبر داد و گفت: در مدت یاد شده، بیش از 216 میلیون لیتر فراورده های نفتی در این منطقه مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش 11 درصدی را نشان می دهد.
بلندی افزود: همچنین در این بازه زمانی مصرف بنزین با چهار درصد افزایش به 85 میلیون لیتر، نفت و گاز با 19 درصد افزایش به 126 میلیون لیتر و گاز مایع با 11 درصد رشد به بیش از 7 هزار و 600 تن رسید.
وی اظهار داشت: در این بازه زمانی مصرف نفت سفید با 29 درصد کاهش به چهار میلیون و 400 هزار و نفت کوره با 3 درصد کاهش به 925 هزار لیتر رسیده است.
بلندی با بیان اینکه مشکلی برای سوخت رسانی نداریم، افزود: با پشتوانه مردمی و توانمندی های موجود و استفاده از ظرفیت ها دغدغه ای برای تامین سوخت مورد نیاز در این منطقه و بلکه کشور وجود ندارد.
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه یکی از مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران می باشد که دارای 4 ناحیه مشتمل بر 9 شهرستان تربت حیدریه، مه ولات، رشتخوار، کاشمر، خلیل آباد، گناباد، بجستان و خواف با ظرفیت ذخیره سازی حدود 235میلیون لیتر که عمده فرآورده های نفتــــی مورد نیاز را از طریق خط لوله هشت اینچ منشعب از خط 20 اینچ شاهرود، امام تقی تامین می کند.
این منطقه سوخت رسانی جنوب خراسان رضوی و تامین قسمتی از نیاز مصرفی سوخت استان خراسان جنوبی را عهده دار است.
عملیات سالیانه منطقه حدود یک میلیارد و 300 میلیون لیتر انواع سوخت های مایع شامل بنزین موتور، نفت گاز، نفت سفید و نفتکوره و بالغ بر 70 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در سطح منطقه است.
شرکت ملی نفت منطقه تربت حیدریه دارای 59 باب جایگاه اختصاصی و فروشندگی سکودار، 9 فروشندگی داخل اتاقک، 200 فروشندگی و تعاونی روستایی و همچنین 31 باب جایگاه فعال عرضه گاز طبیعی یا CNG می باشد.
همچنین ناوگان حمل و نقل منطقه دارای 174 نفتکش شامل 110 دستگاه تریلر، 54 دستگاه 10چرخ و 10دستگاه 6چرخ است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.