به گزارش ایرنا حجت الاسلام کاظم صدیقی روز چهارشنبه در آیین گشایش نخستین همایش مجمع راهبردی اندیشه مهدویت که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، افزود: برای توسعه اندیشه مهدویت باید فرهنگ سازی کرد.
وی گفت: مجمع راهبردی اندیشه مهدویت نیز برای توسعه، اتحاد و یکپارچه‌ سازی فعالیت فعالان حوزه مهدویت شکل گرفته و برگزاری این همایش نیز در جهت تحقق اهداف مذکور و واکاوی اندیشه های رهبران انقلاب اسلامی در موضوع مهدویت است.
دبیر شورای راهبردی مجمع اندیشه مهدویت نیز گفت: مهدویت مهمترین موضوع سیاسی در دین به ‌‏شمار می ‏‌رود و پرداختن به آن امید را در جامعه توسعه می دهد.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان اظهار داشت: هم اندیشی و تبیین راهکارهای توسعه فرهنگ مهدویت در کشور، از اهداف برپایی همایش مجمع راهبردی اندیشه مهدویت را تشکیل می دهد.
وی اظهار داشت: متاسفانه برخی می خواهند هیات های مذهبی و مساجد را به سمت سکولار شدن پیش ببرند و آنها را از سیاسی بودن جدا کنند، حتی وقایع عاشورا و شهادت امام حسین (ع) را غیرسیاسی عنوان می کنند.
وی بیان کرد: این در حالی است که همه وقایع عاشورا یک درس بزرگ سیاسی بود و امام راحل نیز معتقد بودند که دیانت همانند سیاست ما است و مفاهیم دینی همگی جنبه سیاسی دارند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعضا اندیشه مهدویت را آنقدر تقلیل می دهند که دیگر سیاسی بودن آن برجسته نمی شود، برخی ظهور مهدی موعود (عج) را غیرسیاسی قلمداد می کنند در حالی که اگر ظهور امام زمان جدی گرفته می شد، خیلی از مشکلات امروز جامعه قابل حل بود.
وی بیان کرد: امروزه خیلی از پرسش ها در حوزه مهدویت پاسخ داده نمی شود و باید بزرگان دین وارد میدان شده و این مطالبه را پاسخ دهند.
وی اظهار داشت: مهدویت، امید را در جامعه افزایش می دهد و فضای مناسبی برای بروز احساسات معنوی به وجود می آورد، احساساتی که جامعه به آن نیاز دارد.
حجت الاسلام پناهیان گفت: اگر با موضوع مهدویت اسطوره ای برخورد شود و نتوان شوق مهدویت را در دل جوانان زنده کرد، آنان برای بروز احساسات خود مسیر اشتباهی را در پیش می گیرند.
دبیر مجمع راهبردی اندیشه مهدویت گفت: هدف برگزاری این همایش گرد آمدن فعالان حوزه مهدویت و همبستگی بیشتر آنان برای اجرای برنامه های منسجم و هماهنگ در جهت ترویج فرهنگ مهدوی است.
همایش یکروزه مجمع راهبردی اندیشه مهدویت با حضور 400 فعال مهدوی از سراسر کشور برپا شده که در بخش پایانی آن از چهار نفر از فعالان مهدوی کشور تجلیل می شود.
در حاشیه این همایش نیز نمایشگاهی از فعالیت های نهادهای مختلف در زمینه مهدویت در محل مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی برپا شده است.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.