محمد سنجری روز دوشنبه در آستانه روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی در مشهد افزود: به عنوان یک مسئول خود را مکلف می دانیم هر انتقاد و گفتاری نسبت به رفتار و عملکرد خود را پذیرا باشیم و موظف به پاسخگویی هستیم.
وی شفاف سازی، دسترسی عموم مردم به اطلاعات و پیگیری اشتغال و کاهش فقر را از سیاستهای اصلی دولت تدبیر و امید ذکر و بیان کرد: در همین چارچوب امسال برای 32 دستگاه اجرایی تکلیف ایجاد 110 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ابلاغ شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: با ایجاد 110 فرصت شغلی آمار بیکاری در این استان یک درصد کاهش می یابد. بهار امسال آمار بیکاری در خراسان رضوی نسبت به پارسال با 3،6 درصد کاهش به 10،7 درصد رسید که حدود دو درصد از میانگین کشوری کمتر است.
وی همچنین گفت: امسال 640 میلیارد ریال اعتبار برای گسترش مشاغل خانگی در خراسان رضوی نظر گرفته شده است. همچنین برای اشتغال حمایتی مددجویان بهزیستی 700 میلیارد ریال و کمیته امداد امام خمینی(ره) هزار و 400 میلیارد ریال منظور و تاکنون 95 درصد آن در استان جذب شده است.
سنجری افزود: جامعه کارگری با یک میلیون و 200 هزار نفری کارگر در خراسان رضوی و در نظر گرفتن اعضای خانواده های آنها حدود 60 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند و همین امر وظیفه بزرگ و سنگینی را بر دوش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گذاشته که ارائه خدمات و مسئولیتهایی را در قبال این قشر از تولد تا زمان فوت در بر می گیرد.
وی همچنین به فعالیت هفت هزار واحد تعاونی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: این استان از نظر تشکیل تعاونیها هر سال جزو رتبه های برتر کشور است.
17 مرداد ماه سالگرد شهادت محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزارشریف افغانستان، در تقویم رسمی ایران 'روز خبرنگار' نامگذاری شده است.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.