محمد دانشگر روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روستاهایی که اکنون زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی قرار ندارند، حدود هشت درصد جمعیت استان را شامل می شوند.
وی بیان کرد: هر ساله طبق برنامه ریزی و اعتبارات تخصیص داده شده تعدادی از روستاهای خراسان رضوی زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد روستاهای زیر پوشش در ابتدای تاسیس شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در سال 1381 یکهزار و 100 روستا بود که اکنون این رقم به 2 هزار و 470 روستا افزایش یافته است.
وی گفت: روستاهایی که زیر پوشش خدمات آب رسانی آبفار قرار ندارند برای کنترل سلامت آب ساکنان، طبق هماهنگی با وزارت بهداشت 'پرکلرین' رایگان دریافت می کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با اشاره به وضعیت آبرسانی در روستاهای حاشیه ای و اطراف مشهد اظهار داشت: اکنون 38 روستای اطراف مشهد همانند کشف، فریزی، دوست آباد و ده رود با 140 هزار نفر جمعیت زیر پوشش این شرکت قرار دارند.
دانشگر گفت: همچنین 21 نقطه منفصل شهری در اطراف مشهد تحویل شرکت آب و فاضلاب مشهد قرار داده شده اند.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی مشکل بی آبی در روستاهای حاشیه ای شهر مشهد وجود ندارد و ممکن است کم آبی و کاهش فشار آب را به دلیل افزایش جمعیت در این مناطق داشته باشیم اما وضعیت آبرسانی در کنترل است.
یک میلیون و 580 هزار روستایی در بیش از 2 هزار و 470 روستا، زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی قرار دارند.
27 درصد جمعیت 6.4 میلیون نفری خراسان رضوی در روستاها سکونت دارند.
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.