محمود بنانژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نخستین ورود دولت در مقابل صنفی که کالایی با برند خاص تولید می کند افزایش مالیات است در حالی که باید برای تشویق صاحب برند معافیت مالیاتی برای آن در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: برند تنها مربوط به صنایع نیست بلکه در حوزه اصناف تولیدی و خدماتی نیز از سالها پیش تاکنون در مشهد اصناف صاحب نام در حوزه بستنی، رستوران، قنادی فعالیت دارند که به دلیل کیفیت بالا محصولات تولیدی آنها به یک برند تبدیل شد.
رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: هم اینک 10 برند در حوزه اصناف تولیدی - خدماتی مشهد شناخته شده اند و پارسال یکی از واحدهای صنفی این شهر به عنوان یکی از برندهای برتر در خراسان رضوی معرفی شد.
وی افزود: ایجاد برند از سوی صنایع و اصناف مزیتهایی به دنبال دارد و در ارائه خدمات به مشتریان نیز تاثیرگذار است. برند با کنترل کیفیت و تبلیغات ایجاد می شود اما نگهداری از برند سختتر از ایجاد آن است زیرا خدمات و کالاها باید همواره در چارچوب استانداردها باشند تا آن برند حفظ شود.
بنانژاد همچنین به اقدامات برای تشویق واحدهای صنفی به برندسازی اشاره و بیان کرد: برگزاری همایش برندینگ طی پنج سال اخیر در مشهد باعث تشویق بسیاری از صنعتگران و اصناف به برندسازی و بالا بردن اعتبار و ارتقا برند آنها شده است. اتاق اصناف مشهد نیز در کنار انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان دوره های آموزشی و همایشهایی برای توسعه برندینگ در دستور کار دارد.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد 107 اتحادیه و 120 هزار واحد صنفی، تولیدی و توزیعی دارد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.