محمد کوه گرد روز دوشنبه در کارگروه فعالان اقتصادی گمرک دوغارون ارزش کالاهای وارداتی را چهار میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این مقدار واردات از نظر ارزش نیز نسبت به مدت مشابه پارسال 23 درصد کاهش دارد.
وی اظهار داشت: در این مدت 796 هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد دلار از طریق این گمرک به کشور افغانستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 48 درصد و از نظر ارزش 130 درصد افزایش داشته است.
وی از خروج 47 هزار و 650 دستگاه کامیون ترانزیت از گمرک دوغارون به کشور افغانستان طی این مدت خبر داد و گفت: در چهار ماه گذشته بیش از 80 هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک دوغارون کشف شده است.
کوه گرد افزود: پارسال نیز یک میلیون و 10 هزار و 853 تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و 80 میلیون و 836 دلار از طریق گمرک دوغارون به افغانستان صادر شد.
وی مهترین اقلام صادراتی را انواع مصالح ساختمانی، میوه و تره بار،سوخت و مواد غذایی ذکر کرد و اظهار داشت: روزانه 400 دستگاه کامیون از طریق این گمرک ترانزیت و صدور کالا به افغانستان را انجام می دهد و 12دستگاه کامیون نیز کالا به این گمرک وارد می کند.
وی گفت: 90 درصد کالاهای صادراتی از گمرک دوغارون به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی افغانستان منتقل و در مجموع یک سوم کالاهای مورد نیاز بازارهای این کشور از طریق گمرک مرزی دوغارون تامین می شود.
گمرک دوغارون در 18 کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمت 100 سال از جمله پنج گمرک برتر کشور از نظر صادرات و ترانزیت خروجی محسوب می شود.
تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.