حسین اسدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به ازای هر طرح مشاغل خانگی به طور متوسط 48 فرصت شغلی در بجستان ایجاد می شود.
وی اظهار داشت: در بخش طرحهای اشتغال فراگیر و مشاغل روستایی و عشایری نیز از ابتدای امسال تاکنون 87طرح به مبلغ 180 میلیارد ریال به بانکها معرفی شده که از این میزان 24 طرح با مبلغ 22 میلیارد ریال تصویب و تامین اعتبار شده و به زودی به متقاضیان پرداخت می شود.
وی گفت: طرح مطالعاتی پژوهشی و تدوین توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی بجستان در روستاهای بخش یونسی با نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و محویت جهاد دانشگاهی استان خراسان رضوی در سال گذشته اجرا و در کمیته برنامه ریزی و توسعه این شهرستان به تصویب رسید.
اسدی مهمترین رویکردهای این طرح را اشتغال پایدار، کاهش شکاف توسعه اقتصادی بین فعالان مشاغل روستایی و عشایری، تقویت اقتصاد محلی و پیوند آن با اقتصاد منطقه ای، افزایش مشارکت اقتصادی و توانمند سازی روستائیان، ایجاد بستر نقش آفرینی دانش آموختگان در توسعه روستاها، تنوع بخشی اقتصاد محلی این مناطق و کاهش مهاجرت و تثبیت جمعیت آنها ذکر کرد.
وی افزود: بر اساس این طرح مهمترین معیار رونق اقتصادی روستایی بجستان توسعه کیفیت مشاغلی در زمینه دام سبک و سنگین، کشتهای گلخانه ای، توسعه پنلهای خورشیدی، اقامتگاههای بوم گردی، تولید فرش دست باف و صنایع وابسته به طیور تشخیص داده شد.
شهرستان بجستان با 31 هزار و 207 نفر جمعیت در 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.