محمد رحیم نوروزیان روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: ادارات آموزش و پرورش وظیفه اصلی تعلیم و تربیت نسل آینده کشور را بر عهده دارند و از این نظر توجه به این حوزه از اهمیت و ضرورت بیشتر برخوردار است.
وی اظهار داشت: با استقرار پایه دوازدهم، آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه است که این شرایط باید به درستی برای مردم و خانواده ها تبیین شود.
وی ریشه بسیاری از مشکلات را محدودیت منابع مالی و انسانی دانست و گفت: با برنامه ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت های موجود می توان از بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش عبور کرد.
نوروزیان افزود: ادغام و تجمیع مدارس در استان به منظور تامین بخشی از نیروی انسانی باید بر اساس چارچوب منطقی، روان و تعریف شده باشد.
وی اظهار داشت: پیشنهادات اجرایی و راهکارها برای حل مشکلات آموزش و پرورش به ویژه در حوزه نیروی انسانی باید به شورای آموزش و پرورش استان ارائه گردد تا برنامه ریزی های لازم و موثر در این زمینه انجام شود.
وی یکی از راه های برون رفت از مشکلات در این زمینه را توسعه و توجه به مدارس غیر دولتی دانست و گفت: در این راستا تسهیلات اشتغال به موسسان مدارس غیردولتی اختصاص خواهد یافت.
نوروزیان ملاحظات ایمنی را نیز یکی از مشکلات اردو های دانش آموزی دانست و افزود: با رعایت تمام ملاحظات ایمنی، مکانی و سنی و بر اساس دستورالعمل های موجود، برگزاری اردوهای دانش آموزی مقطع ابتدایی در استان بلامانع است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: دانش آموزان خراسان رضوی رتبه دوم کشور در پرسش مهر ریاست جمهوری را کسب کردند.
قاسمعلی خدابنده افزود: برگزاری سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و دانش آموزان در مشهد از دیگر اقدامات آموزش و پرورش این استان بود که خراسان رضوی در بخش دانش آموزی این مسابقات حائز مقام اول کشور شد.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.