حسین رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زائران پیاده امام رضوی در دو مقطع زمانی دهه کرامت و دهه پایانی صفر به مشهد مشرف می شوند. امسال تعداد زائران پیاده دهه کرامت در مقایسه با مدت مشابه پارسال 10 درصد بیشتر شده است.
وی اظهار داشت: کاروانها پیاده از استانهای تهران، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان، فارس، یزد، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگان و کشور عراق به مشهد مشرف می شوند.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: برخی کاروانها که سفر خود را زودتر شروع کرده اند شامل کاروان 150 نفره بانوان فریمان، کاروان زائران پیاده 40 نفره بهبهان، کاروان محبان علی بن موسی الرضا (ع)، کاروانهای 21 نفره از آباده شیراز، 44 نفره گیلان، 45 نفره عراق، 120 نفره تربت حیدریه، 72 نفره یزد، 150 نفره بیرجند، 400 نفره قم و 400 نفره از سبزوار، دو کاروان 600 نفره از پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس و کاروان 800 نفری از روستاییان سرخس به مشهد وارد شده اند.
وی گفت: کاروان 72 نفره از یزد و کاروان 150 نفره متشکل از دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه از بافق نیز حرکت خود را 20 تیر ماه به سوی مشهد آغاز کرده اند و طی یک ماه مسیر یزد تا مشهد را پیاده طی کرده و به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند. بقیه کاروانها نیز که به تازگی حرکت خود را آغاز کردند در روزهای آتی به مشهد مقدس می رسند.
او افزود: کاروانهای زائران پیاده در طول مسیرهای منتهی به مشهد مورد پذیرایی خدمتگزاران قرار می گیرند و مشکلی از نظر تامین امکانات رفاهی و اسکان ندارند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.