سید رضا اخروی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: امین ابوالحسنی، ناظر حضرتی و بهزاد رحمانی از اصفهان در این دوره با مرشدانی از اردبیل، زنجان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قزوین، کرمانشاه، قم، البرز، مرکزی، فارس، همدان و یزد روز پنجشنبه 26 بهمن ماه جاری به رقابت خواهند پرداخت.
به گفته او در بخش انفرادی جشنواره به سه گروه تقسیم می شود که در گروه یک مرشدان نوپنجه، خوش پنجه، خوش آوا و خوش نوا، در گروه دو مرشدان سردم نشین و سردم یارو در گروه سه مرشدان سردم دار، مرشد و مرشد پیشکسوت با یکدیگر در بخش های ضرب نوازی (نوآوری در نواختن و اجرا)، آواز(اجرای دستگاه های اصیل آواز ایرانی، ثنا خوانی، توحید خوانی، مناجات خوانی، رزمی خوانی، شاهنامه خوانی، مناسبت خوانی، مقام خوانی، منقبت خوانی، آواهای محلی، مرکب خوانی ... ) و ادبیات رقابت خواهند کرد.
رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان اصفهان ادامه داد: در بخش دو نفری و گروهی همچون بخش یک نفری فقط مرشدان رتبه بندی شده با شرایط سنی آزاد تنها در یک بخش مجموع آواز و ضرب ارزیابی می شوند.
اخروی خاطرنشان کرد: در هر بخش از جشنواره طبق جوایز مذکور مدال های طلا (سردم زرین)، نقره (سردم سیمین) و برنز (دیپلم افتخار) در ارزیابی هیات های استانی لحاظ خواهد شد.
6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.