آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه در دیدار با مدیران کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: در زمان رژیم طاغوت کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی که بزرگترین کتابخانه کشور بود 300 هزار نسخه کتاب داشت که امروز به جز این کتابخانه چند میلیون کتاب در کتابخانه های استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه با این حال وضعیت کتابخانه ها پاسخگوی نیاز امروز نیست اظهار داشت: توقف توسعه در عرصه های مختلف از جمله امور فرهنگی موجب زوال است و هر نهاد فرهنگی که پویایی خود را از دست بدهد رو به سقوط می گذارد.
وی گفت: امروز کتاب و کتابخوانی با رقیب سرسختی به نام امور دیجیتال مواجه می باشد که تا حدی از آن عقب افتاده است.
امام جمعه مشهد افزود: با نوآوری و استفاده از ابزار نوین و دیجیتال در عرصه علم و فرهنگ مخالف نیستیم اما فطرت انسان به جای ماشین و امور دیجیتال با فکر، اندیشه و کتاب انس بیشتر دارد.
وی اظهار داشت: استفاده از ابزار نوین در حد ضرورت کافی است ولی باید دقت شود که فرهنگ کتابخوانی تضعیف نشود.

*بیش از 214 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی استان هستند
مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: 201 کتابخانه عمومی در این استان وجود دارد که 117 کتابخانه مربوط به نهاد کتابخانه های استان است، 80 کتابخانه مشارکتی و چهار کتابخانه هم به صورت مستقل اداره می شوند.
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: سه میلیون و 177 هزار و 140 نسخه کتاب در این کتابخانه ها موجود است و 214 هزار و 177 نفر هم عضو رسمی این کتابخانه ها هستند.
وی اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده کتابخانه مرکزی مشهد بعد از 23 سال طی دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.