آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان سبزوار افزود: مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند اما همه این مشکلات به دست کارگزاران نظام قابل حل است. نقطه بن بست در کشور وجود ندارد. یکی از عوامل مشاهده مشکلات این است که مدیران و کارگزاران از همه ظرفیت سرمایه های انسانی، اقتصادی و منابع استفاده نمی کنند.
وی ادامه داد: راهکار رفع مشکلات اقتصادی تکیه بر توانمندیهای داخل است و نباید برای حل آن دست به سوی دشمنی دراز کرد که خود برای حفظ و تامین منافع در پی قربانی کردن انسانها است.
امام جمعه مشهد گفت: پای امضای پستهای مدیریتی کشور خون شهدا است. مدیران باید پاسخگوی قطره های خون شهدا باشند. هیچ ملتی در دنیا از رشد و بینش سیاسی کشور ما برخوردار نیست و مردم ما از آنچه در همه سطوح مدیریتی می گذرد آگاه هستند از اینرو موارد فساد را بر نمی تابند.
وی در ادامه به موقعیت سبزوار اشاره و بیان کرد: مدیران این شهرستان باید با بهره از موقعیت جغرافیایی مناسب، کویر و زمینهای حاصلخیز بستر توسعه بیشتر را فراهم کنند.

* تحقق 60 درصد تعهد اشتغال در سبزوار
فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: تعهد امسال این شهرستان ایجاد هفت هزار و 300 شغل است که ظرف 9 ماه گذشته با ایجاد چهار هزار و 300 شغل 60 درصد آن محقق شده است.
احمد برادران افزود: بر اساس سرشماری پار سال نرخ فعالیت در شهرستان سبزوار 39 درصد و اشتغال 89 درصد است. سهم اشتغال در بخش کشاورزی 20 درصد، صنعت، معدن و تجارت 26 و خدمات نیز 52 درصد است.
وی ادامه داد: جویندگان کار در سبزوار بر اساس سرشماری سال گذشته 10 هزار و 607 نفر هستند.
همچنین در این نشست از 6 خانواده شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس سبزوار با اهدای لوح تقدیر شد.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.