شهرام طاهرزاده روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بالگردها در شهرستانهای مشهد، سبزوار، گناباد، طبس و بیرجند زیرپوشش دانشگاههای علوم پزشکی استانهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی فعالیت دارند.
وی ادامه داد: امدادرسانی هوایی اورژانس 115 برای حوادث و تصادفات جاده ای به ویژه در مناطق سخت گذر که نیاز به انتقال سریع بیماران است مورد استفاده قرار می گیرد.
رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امداد هوایی این دانشگاه از سالهای پیش فعال بود اما اورژانس هوایی در شهرهای سبزوار، بیرجند، طبس و گناباد از زمان اجرای 'طرح تحول نظام سلامت' تاکنون با هدف ارتقای خدمات پیش بیمارستانی راه اندازی شده است.
وی افزود: فعالیت اورژانس هوایی در شهرستان گناباد با خریداری بالگرد توسط وزارت بهداشت دو هفته پیش آغاز شده است. بالگردهای امداری فعال در مشهد و سبزوار تحت الاجاره اورژانس 115 از نیروهای مسلح هستند.
طاهرزاده ادامه داد: هم اکنون وضعیت امداد هوایی در شمال شرق کشور نسبتا مناسب است اما توسعه آن به ویژه در خراسان شمالی سبب ارتقای خدمات رسانی خواهد شد.
وی همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون 15 سورتی پرواز بالگردهای اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و در ای چارچوب 26 مصدوم به مراکز درمانی و بیمارستانها انتقال یافته اند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.