حسین محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امضای این تفاهم نامه ها طبق شیوه نامه ای کشوری در قالب طرح 'پاسخگویی به بار' است که 24 ساعت قبل به واحد صنعتی اطلاع داده می شود که در ساعات اوج بار (11 تا 17) مصرف برق خود را به حداقل برساند.
وی با بیان اینکه 60 درصد برق شبکه خراسان توسط صنایع بزرگ مصرف می شود، اظهار داشت: قطعی برق در صنایع بزرگ به هیچ وجه در برنامه این شرکت نیست و به همین منظور مدیریت مصرف در این بخش در قالب انعقاد تفاهم نامه با صاحبان صنایع بزرگ انجام شده است.
معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: مشابه این تفاهم نامه سال گذشته با صاحبان صنایع بزرگ خراسان بسته شد و در قبال همکاری آنها پاداشی به صورت کاهش چند میلیارد تومانی در قبوض برق آنها اعمال شد.
وی اظهار داشت: اگر زمانی که شبکه برق سراسری دچار مشکل است، صنایع طرف قراداد با این شرکت به مدت پنج مرتبه پیاپی مدیریت مصرف را در ساعات درخواست شده، اعمال نکنند، این واحدها در اولویت مدیریت بار قرار گرفته و در صورت بروز مشکل در شبکه، با اطلاع قبلی برق آنها قطع می شود.
وی افزود: تاکنون تنها یک واحد صنعتی از بین واحدهایی که با شرکت برق منطقه ای خراسان تفاهم نامه امضا کرده اند، به این تعهد عمل نکرده و اخطار گرفته است.
محمودی اظهار داشت: تابستان شرایط تولید برق نسبت به سالهای قبل تغییر کرده و برای جبران کمبود برق چاره ای جز مدیریت مصرف و در صورت لزوم قطعی برق نیست و صنایع نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
وی با اشاره به اینکه کل بار شبکه برق در طول روز 55 هزار مگاوات است، افزود: در فصل گرما که دمای هوا افزایش می یابد، روزانه بیش از 21 هزار مگاوات بار بر شبکه سراسری برق افزوده می شود و دلیل اصلی این افزایش بار، استفاده از سامانه های سرمایشی است.
وی بیان کرد: هرچند شرکت برق منطقه ای خراسان در تامین برق روزانه خود مشکلی ندارد اما کمبود کلی که در شبکه سراسری برق وجود دارد باید از طریق مازاد تولید شرکت های دیگر از جمله شرکت برق خراسان تامین شود، در غیر این صورت قطع در کل شبکه برق کشور اتفاق می افتد.
وی اضافه کرد: در شرایط اضطراری شبکه برق کشور چاره ای جز مدیریت مصرف برق از سوی همه مشترکان از جمله صاحبان صنایع وجود دارد درغیر این صورت برق کل شبکه قطع می شود.
به گزارش ایرنا، ظرفیت نیروگاههای فعال در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی پنج هزار و 420 مگاوات و مدیریت تامین برق در این سه استان بر عهده شرکت برق منطقه ای خراسان است.
این منطقه سه میلیون و 346 هزار و 663 مشترک برق دارد.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.