به گزارش ایرنا، مدیر بیمارستان رازی در آیین افتتاح گفت: برای راه اندازی این 2 پروژه که ساخت و تکمیل آن یک سال زمان برده، 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
محمدرضا ارجمند با بیان اینکه تاکنون تنها بخش زایمان بیمارستان فعال بود، افزود: بلوک زایمان به تعداد هشت تخت ال دی آر، شامل تخت های خاصی است که زن باردار در بدو ورود ابتدا روی تخت بستری می شود و در زمان زایمان با اندکی تغییرات، به تخت زایمان تبدیل می شوند.
وی گفت: طبق استانداردهای وزارت بهداشت می بایست به ازای هر 400 زایمان طبیعی یک تخت ال دی آر داشته باشیم که اکنون تعداد زایمان های طبیعی ما با 25 درصد افزایش به 50 نفر در ماه رسیده است.
ارجمند افزود: واحد استریل (CSSD) نیز تاکنون وجود داشت، اما لازم بود تا سیستم های استیرلاسیون ست های اتاق عمل و زایمان با استانداردهای روز، بروز شوند.
اکنون بیمارستان تامین اجتماعی رازی تربت حیدریه دارای 113 تختخواب است و 435 نفر پرسنل که 200 نفرشان کادر درمان و بقیه نیروی پشتیبانی هستند، به مراجعان خدمات ارایه می کنند.
بیمارستان دارای بخش های آی سی یو (مراقبت ویژه بزرگسالان)، ان آی سی یو (مراقبت ویژه اطفال)، سی سی یو، داخلی، زنان و زایمان است.
متوسط ماندگاری بیمار در این بیمارستان 1.8 روز و ضریب اشغال تخت بیمارستان 75 درصد است.
بیمارستان تامین اجتماعی در جنوب خراسان رضوی تنها در تربت حیدریه واقع است و برغم وجود یک بیمارستان تامین اجتماعی در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی، ساکنان شهرهای شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی به این بیمارستان مراجعه می کنند.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.